Πτώση Antonov: Τα τελευταία λόγια του πιλότου λίγο πριν τη συντριβή – Η πορεία του μοιραίου αεροσκάφους

By Ιουλίου 18, 2022
Πτώση Antonov: Τα τελευταία λόγια του πιλότου λίγο πριν τη συντριβή – Η πορεία του μοιραίου αεροσκάφους

Στο φως ήρθε ο δραματικός διάλογος του πιλότου του μοιραίου Antonov με τον πύργο ελέγχου λίγο πριν την συντριβή το βράδυ του Σαββάτου (16/7) λίγο έξω από την Καβάλα.

Τα τελευταία λόγια του πιλότου αποκάλυψε το Star λίγο πριν τη συντριβή ήρθαν στο φως στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της Κυριακής (17/7).

Το αεροσκάφος μπήκε στο ελληνικό FIR λίγο μετά τις 10 βράδυ, περίπου μισή ώρα αργότερα ενημέρωσε πως έχει πρόβλημα με τον κινητήρα και τελικά 13 λεπτά πριν τις 23:00 συνετρίβη έξω από την Καβάλα παρασύροντας στο θάνατο το 8μελές πλήρωμά του.

    Πιλότος Antonov: Έχουμε φωτιά στον κινητήρα. Προσπαθώ να τον σβήσω
    Πύργος Ελέγχου: Μπορείτε να φτάσετε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ή της Καβάλας;
    Πιλότος Antonov: Δημιουργούνται και άλλα προβλήματα στο αεροσκάφος. Θα προσπαθήσω να προσγειωθώ στην Καβάλα.
    Πιλότος Antonov: Ενημέρωσέ μας
    Πιλότος Antonov: Χάνω το ένα όργανο του αεροσκάφους πίσω από το άλλο

Η πορεία που ακολούθησε το μοιραίο Antonov

Στο flightradar24.com καταγράφηκε η πορεία του αεροσκάφους Antonov, το οποίο μετά από φωτιά που ξέσπασε στον δεξί κινητήρα του, συνετρίβη έξω από την Καβάλα.

Οπως έχει καταγραφεί το αεροσκάφος με 8 μέλη πληρώματος, κάνει στροφή 180 μοιρών ενώ πετούσε πάνω από τη θάλασσα κοντά στο όρος Αθως με κατεύθυνση προς τη Χρυσούπολη.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά στις 22:47 ο πιλότος του Antonov εξέπεμψε σήμα κινδύνου στον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου Χρυσούπολης.

Τα 38 μοιραία λεπτά της πτήσης

Εν τω μεταξύ, τα όσα συνέβησαν τα 38 μοιραία λεπτά που το αεροσκάφος πετούσε πάνω από τη Βόρεια Ελλάδα επιχείρησε να «φωτίσει» η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Σε ανακοίνωσή της περιγράφει πως το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές (8) πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods).

Με βάση το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).


Εκτελώντας το δρομολόγιο, το αεροσκάφος εισήλθε στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα και στις 22:37 ενημέρωσε αρχικά το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.

Μεσολαβούν πέντε λεπτά και στις 22:42 το αεροσκάφος πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: «may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα».

Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47, ωστόσο, το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης.

Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

 

ΠΗΓΗ

Rate this item
(0 votes)