AegeanReport - Με αγάπη για το Βόρειο Αιγαίο! Ειδήσεις, παράδοση, πολιτική, καλλιτεχνικά, πολιτισμός.
Η διαδικασία για την υποβολή της καταγγελίας είναι εξαιρετικά απλή και, όπως έγινε γνωστό, οι επώνυμες θα εξετάζονται κατά προτεραιότητα.
Στην πλατφόμα υπάρχουν επτά ενότητες:
Δικαιώματα καταναλωτών,
Αθέμιτες πρακτικές,
Τραπεζικές υπηρεσίες,
Χρηματοοικονομικά,
Ανήλικος καταναλωτής,
Μητρώα υπηρεσίας,
Πολιτική καταγγελιών.
Οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν καταγγελία για πέντε διαφορετικές περιπτώσεις:
Οι θεματικές είναι οι εξής:
καταναλωτικά αγαθά,
υπηρεσίες,
τραπεζικές υπηρεσίες,
ασφαλιστικές και λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες,
εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, ρύθμιση χρεών και προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Καταγγελίες μπορούν να γίνονται για καταναλωτικά είδη όπως τρόφιμα, καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής κλπ), αλλά και για θέματα ασφάλειας τροφίμων, για κανόνες εμπορίας (ζύγιση, ερμηνεία νομοθεσίας, παραπλανητικές διαφημίσεις κλπ), για απομιμητικά προϊόντα, υπηρεσίες προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα κλπ.
Αν για μία θεματική δεν είναι αρμόδια η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, μέσω της πλατφόρμας δίνονται οι πληροφορίες για την αρμόδια υπηρεσία ελέγχου.
Η πλατφόρμα έχει τεθεί ήδη σε ισχύ όπως είπαν σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης κι Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης και ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος με αφορμή και την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων τη Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου.
Έτσι οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να καταγγέλουν, μέσω της πλατφόρμας πλασματικές εκπτώσεις, καθώς πλέον ισχύει ο «κανόνας των 30 ημερών».
Πώς υποβάλλεται η καταγγελία
Για να κάνετε καταγγελία πρέπει να ακολουθήσετε τα εξής βήματα:
Κλικάρετε στην επιλογή «καταγγελία» (πάνω δεξιά)
Επιλέγετε Ελλάδα (αν πρόκειται για την Ελλάδα)
Στην επόμενη ενότητα επιλέγετε την κατηγορία της καταγγελίας (αγαθά, υπηρεσίες κ.λπ)
Στην περίπτωση που επιλέξετε καταναλωτικά αγαθά, στη συνέχεια ζητείται να συμπληρώσετε το είδος αγαθού
Μετά ο χρήστης πρέπει να αναφέρει τον τύπο της παράβασης
Για θέματα που είναι αρμόδιο το υπ. Ανάπτυξης/ΔΙΜΕΑ στην επόμενη σελίδα ο πολίτης καλείται να συνδεθεί μέσω Taxis για επώνυμη καταγγελία ή να προβεί σε ανώνυμη καταγγελία (η τρίτη επιλογή είναι επώνυμη καταγγελία χωρίς ταυτοποίηση)
«Καμπάνα» έως και 4% του τζίρου της επιχείρησης
Σύμφωνα με τη διάταξη που περιλαμβάνεται στον νόμο 4933/2022 ως τιμή πριν από την έκπτωση νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερου των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Στην ίδια διάταξη προβλέπεται ότι όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος 10 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Σε περίπτωση παράβασης της διάταξης προβλέπεται πρόστιμο που φτάνει ως και το 4% του συνολικού τζίρου της επιχείρησης.
Περί το 6% των επιχειρήσεων αισχροκερδούν
«Σε συνθήκες υψηλού πληθωρισμού θα συμβάλλουμε με τις πραγματικές εκπτώσεις στον έλεγχο του πληθωρισμού», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης.
Σε ό,τι αφορά στους ελέγχους που θα πραγματοποιούνται από την ΔΙΜΕΑ ο υπουργός σημείωσε ότι, μέχρι στιγμής η ΔΙΜΕΑ έχει αποδειχθεί αποτελεσματική, το προσωπικό της έχει φτάσει τα 90 άτομα αλλά σημείωσε ότι το μεγαλύτερο τμήμα της ελεγκτικής διαδικασίας γίνεται πλέον ηλεκτρονικά.
Το ποσοστό των επιχειρήσεων που διαπιστώνεται παράβαση για αισχροκέρδεια αποτελούν κάτω από το 6% των ελεγχόμενων εταιρειών.
«Δεν είναι η αισχροκέρδεια η βασική αιτία της ακρίβειας αλλά οι διεθνείς εξελίξεις» τόνισε ο κ. Γεωργιάδης και πρόσθεσε ότι οι έλεγχοι γίνονται και εντός και εκτός καλαθιού, σε μεγάλα και μικρά καταστήματα και από τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί η συντριπτική πλειοψηφία έχει εισπραχθεί.