AegeanReport - Με αγάπη για το Βόρειο Αιγαίο! Ειδήσεις, παράδοση, πολιτική, καλλιτεχνικά, πολιτισμός.
Ξεκίνησαν οι εκπαιδευτικές δράσεις του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου με τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών από το εξωτερικό, στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων ERASMUS+, τα οποία υλοποιούνται σε συνεργασία των σχολείων από το εξωτερικό με σχολεία της Λέσβου.
Στόχος του Μουσείου είναι μέσα από τα εκπαιδευτικά του προγράμματα να γνωρίσει στους μαθητές και εκπαιδευτικούς από το εξωτερικό τη φυσική και γεωλογική κληρονομιά του Γεωπάρκου Λέσβου και το Απολιθωμένο Δάσος, ένα μοναδικό φυσικό μνημείο με παγκόσμια αναγνώριση, μέσα από ποικίλες βιωματικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Τις τελευταίες μέρες συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου μαθητές και εκπαιδευτικοί από τη Γερμανία και τη Σουηδία, οι οποίοι βρίσκονται στη Λέσβο στα πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων ERASMUS+ που υλοποιούνται σε συνεργασία με το 4ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης και το 9ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης.
Ειδικότερα, μαθητές και εκπαιδευτικοί του 4ου Γυμνασίου Μυτιλήνης και μαθητών και εκπαιδευτικών από τη Γερμανία συμμετείχαν αρχικά σε δραστηριότητα παρατήρησης πουλιών στον υγρότοπο του Κόλπου Καλλονής. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα είδη των πουλιών που συναντώνται στον υγρότοπο και τη μοναδικότητά τους και στη συνέχεια με ειδικά κυάλια και τηλεσκόπια είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τα μοναδικά πουλιά του υγρότοπου της Καλλονής, φθινοπωρινούς επισκέπτες αλλά και μόνιμους κατοίκους του υγρότοπου.
Ακολούθως, οι μαθητές επισκέφτηκαν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, όπου συμμετείχαν σε βιωματικά εκπαιδευτικά προγράμματα γνωριμίας με το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου και ευαισθητοποίησης για θέματα προστασίας από το σεισμικό κίνδυνο. Στο χώρο του Μουσείου οι μαθητές συμμετείχαν στη βιωματική εκπαιδευτική δραστηριότητα συντήρησης απολιθωμάτων. Αφού γνώρισαν το ρόλο του συντηρητή, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη σημασία των εργασιών συντήρησης για την προστασία των απολιθωμάτων και τα στάδια συντήρησης φυτικών απολιθωμάτων και συμμετείχαν στον καθαρισμό και τη συντήρηση τμημάτων απολιθωμένων κορμών δέντρων και φυλλοφόρων οριζόντων.
Στη συνέχεια μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στη βιωματική εκπαιδευτική δραστηριότητα προσομοίωσης καταστροφικών σεισμών από όλο τον κόσμο στη σεισμική τράπεζα του Μουσείου, όπου ενημερώθηκαν για τα μέτρα προστασίας κατά τη διάρκεια ενός σεισμού και με μεγάλη επιτυχία εφάρμοσαν τα μέτρα προστασίας κατά τη διάρκεια ενός σεισμού.
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του 9ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης μαζί με εκπαιδευτικούς από τη Σουηδία περιηγήθηκαν στους εκθεσιακούς χώρους του Μουσείου, όπου γνώρισαν τα διαφορετικά είδη φυτών του που έχουν βρεθεί στο Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου, γνώρισαν την εξέλιξη της ζωής στη γη μέσα από τα απολιθώματα από όλο τον κόσμο και τον ελληνικό χώρο που φιλοξενούνται στις προθήκες του Μουσείου, την ηφαιστειακή και σεισμική δραστηριότητα στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως, τη γεωλογική δομή της Λέσβου και τα εντυπωσιακά ορυκτά του πυριτίου.
Ακολούθως συμμετείχαν στη βιωματική δραστηριότητας προσομοίωσης καταστροφικών σεισμών στη σεισμική τράπεζα του Μουσείου και εφαρμογή των μέτρων προστασίας κατά τη διάρκεια ενός σεισμού. Μαθητές και εκπαιδευτικοί βίωσαν στη σεισμική τράπεζα μεγάλους και καταστροφικούς σεισμούς τόσο από την Ελλάδα και άλλες χώρες, όπως ο σεισμός της Κοζάνης, της Ταιβάν, του Κόμπε, και άλλοι σεισμοί που έχουν προκαλέσει μεγάλες καταστροφές και με μεγάλη επιτυχία εφάρμοσαν τα μέτρα προστασίας κατά τη διάρκεια ενός σεισμού.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί από το εξωτερικό δήλωσαν εντυπωσιασμένοι από τη γνωριμία τους με το Γεωπάρκο Λέσβου και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους και θα παρουσιάσουν όλες αυτές τις εμπειρίες τους όταν επιστρέψουν ώστε και άλλα σχολεία από τη Γερμανία και τη Σουηδία να επισκεφτούν στο μέλλον τη Λέσβο.