AegeanReport - Με αγάπη για το Βόρειο Αιγαίο! Ειδήσεις, παράδοση, πολιτική, καλλιτεχνικά, πολιτισμός.
Την παραίτηση του και τους λόγους που "ξεχείλισαν το ποτύρη" έκανε γνωστό ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ικαρίας – Φούρνων με επιστολή του:
Όπως είχα επισημάνει προς όλες τις κατευθύνσεις πριν ακόμα αναλάβω τα χρέη μου ως Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, προκειμένου το Λιμενικό Ταμείο να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του, θα πρέπει να μεταβληθεί από Κρατικό Λιμενικό Ταμείο σε Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο. Αυτή τη στιγμή όλο το βάρος της λειτουργίας του στηρίζεται στην ουσία στις πλάτες ενός μόνο ανθρώπου (του πρόεδρου) και μιας εξωτερικής υπαλλήλου που ασχολείται με την γραμματειακή υποστήριξη.
Στο διάστημα της θητείας μου καταφέραμε να αποκτήσουν χερσαίες λιμενικές ζώνες τα λιμάνια του Αγίου Κηρύκου και του Ευδήλου. Το θέμα αυτό είναι άκρως σημαντικό για το μέλλον των λιμανιών μας και του νησιού μας. Επίσης καταφέραμε να «ξεκολλήσουν» οι απαραίτητες γνωμοδοτήσεις από το ΥΕΝ και την Αρχαιολογική Υπηρεσία (αυτό κανονικά είναι υποχρέωση των υπηρεσιών της Περιφέρειας) για τη συνέχιση των έργων του Ευδήλου. Τέλος μετά από παρέμβαση μας (και αυτό το θέμα δεν ήταν στις αρμοδιότητες μας) έγιναν εντατικοί και επαναλαμβανόμενοι έλεγχοι για τη σωστή αποκατάσταση του λιμενοβραχίονα που κατασκευάζεται για δεύτερη φορά.
Όσον αφορά στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου, εκτός της χερσαίας ζώνης που είναι το προαπαιτούμενο για την κατάρτιση MasterPlan, εγκρίναμε την ολοκλήρωση του στεγάστρου προκειμένου να προσφέρει πραγματική προστασία στους επιβάτες χειμώνα, καλοκαίρι. Η κατασκευή του προβλέπεται να αρχίσει το αμέσως επόμενο διάστημα.
Στον λιμένα του Ευδήλου τοποθετήσαμε εμπόδια προκειμένου να λειτουργήσει ως πεζοδρόμιο και όχι ως παρκινγκ η δια-πλάτυνση της πλατείας. Δυστυχώς δεν μπορούμε να κατασκευάσουμε ακόμα πεζοδρόμιο, αφού αυτό προϋποθέτει την ύπαρξη χερσαίας ζώνης (θα είναι έτοιμη ίσως και μέσα στον Οκτώβριο, μετά από 15 χρόνια αναμονής), αλλά καταφέραμε να έχουμε μια παραλία που οι καθήμενοι και περπατητές δεν κινδυνεύουν από τα διερχόμενα οχήματα. Και σε αυτό το θέμα υπάρχει καλοδεχούμενη κριτική για το σχέδιο, το ύψος, το χρώμα, με αντικρουόμενες απόψεις που δεν είναι εύκολο να συγκεραστούν. Το σημαντικό και σ΄ αυτή την περίπτωση είναι ότι μετά από 20 χρόνια το μέρος αυτό επιτελεί το σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε. Τέλος έχουμε δρομολογήσει την εγκατάσταση νέων φωτιστικών, καθώς τα παλαιά δεν ανταποκρίνονται στις νέες ανάγκες απόδοσης και εξοικονόμησης ρεύματος, αλλά και γιατί αντιμετωπίζουν προβλήματα σχετικά με την δομική τους ασφάλεια και την έλλειψη ανταλλακτικών.
Το κόστος του στεγάστρου του Αγίου Κηρύκου και των έργων στον Εύδηλο είναι το ίδιο, προκειμένου να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στα λιμάνια μας. Ίσως θα μπορούσαμε να κάνουμε περισσότερα πράγματα και στα έξι λιμάνια μας, αλλά τόσο στον Άγιο Κήρυκο όσο και τους Φούρνους δεν υπάρχουν στο συμβούλιο άνθρωποι που μπορούν ή θέλουν να βοηθήσουν (με εξαίρεση τον εκπρόσωπο των πρακτόρων κ. Γλαρό στους Φούρνους). Είναι πρακτικά αδύνατο για τον πρόεδρο που μοιραία εργάζεται και κατοικεί σε ένα από τα λιμάνια να επισκέπτεται και να παρακολουθεί τα προβλήματα σε έξι λιμάνια και τρία νησιά χωρίς τοπική βοήθεια.
Θα πρέπει όμως να αναφερθούμε και σε αυτά που δεν κάναμε αν και θα θέλαμε. Δυστυχώς δεν καταφέραμε να βάψουμε τα λιμάνια μας και να επισκευάσουμε τις μικρό-ζημιές τους. Μέχρι την ανάληψη των καθηκόντων μου αυτά γίνονταν κάθε χρόνο με απευθείας αναθέσεις. Φέτος παρουσιάστηκαν πολλοί ενδιαφερόμενοι που απείλησαν το ΔΣ πως αν κάναμε ανάθεση (όπως μας επιτρέπει ο νόμος) θα μας κάνουν μηνύσεις και ότι θα αποτελέσει σκάνδαλο. Η υπηρεσία μας δεν διαθέτει μηχανικό, αλλά ακόμα και αν ζητούσαμε τη βοήθεια της Περιφέρειας, ώσπου να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες θα ήταν αδύνατο να βάψουμε πριν το τέλος του καλοκαιριού. Έτσι αποφασίσαμε να διαθέσουμε αυτά τα χρήματα για άλλο σκοπό. Για να καλύψει τις λακκούβες στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου το λιμενικό ταμείο πολύ πριν το καλοκαίρι είχε παραγγείλει τις απαραίτητες λαμαρίνες (αυτή ήταν η υπόδειξη των τεχνικών υπηρεσιών στην Σάμο) αλλά ο εργολάβος ακόμα και σήμερα δεν τις έχει τοποθετήσει.
Για τους Φούρνους την ανεπάρκεια μας έρχεται να καλύψει ο Δήμαρχος τους και θα ήθελα για ακόμα μια φορά να τον ευχαριστήσω για την βοήθεια του. Πρόσφατα υπογράψαμε μνημόνιο συνεργασίας, ο Δήμος Φούρνων με δικά του μέσα θα κάνει όλα τα απαραίτητα έργα για την εύρυθμη λειτουργία του νέου τους λιμανιού.
Είμαι αποδέκτης των δίκαιων και αδίκων παραπόνων για αυτά που δεν έγιναν στον Άγιο και στους Φούρνους και για το ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή για αυτά που έγιναν στον Εύδηλο.
Αυτά που δεν έγιναν έχουν να κάνουν με το ότι είναι αδύνατον κάποιος που αναλαμβάνει εθελοντικά μια θέση, με μεγάλο επαγγελματικό, οικογενειακό και κοινωνικό κόστος να γνωρίζει το σύνολο της νομοθεσίας ή πώς να πολεμήσει την ανίκητη γραφειοκρατία. Με την δαμόκλεια σπάθη της διαχείρισης του δημοσίου χρήματος, που σε καθιστά ανά πάσα στιγμή υπόδικο σε κάποιο δικαστήριο (για τον ίδιο λόγο είναι υπόδικα τα μέλη του προηγούμενου ΔΣ) να διασύρεσαι κοινωνικά γιατί είσαι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ να ζητήσεις τα λιμενικά τέλη από τα σκάφη, τα τέλη από τα τραπεζο-καθίσματα, την πληρωμή του ρεύματος που καταναλώνεται κλπ. Χρήματα που δεν θα τα εισπράξεις για εσένα, αλλά αν δεν το κάνεις θα σε κατηγορήσουν για κακουργηματική αμέλεια.
Η σταγόνα όμως που ξεχείλισε το ποτήρι, είναι ότι η πρωτοβουλία μας με σκοπό τη βελτίωση της εικόνας του Ευδήλου και την επίλυση ενός διαχρονικού προβλήματος αποτέλεσε αφορμή για επίθεση κατά του προσώπου μου, αλλά και άλλων μελών του ΔΣ. Είχαμε ενημερώσει τους μεταφορείς από τον Απρίλιο ότι λόγω και της καταπάτησης χώρου που προορίζεται για να φυτέψει ο Δήμος με τον Σύλλογο (από ότι μου είπε προφορικά η αντιδήμαρχος) δεντρύλλια, θα καλούσαμε την κτηματική υπηρεσία που είναι η υπεύθυνη για τον χώρο. Πέρασαν 3 μήνες και άπαντες αδιαφόρησαν για τις προειδοποιήσεις μας. Η Κτηματική Υπηρεσία όταν επισκέφτηκε το χώρο (3 μήνες μετά) αντί για μια εντολή να απομακρυνθούν οι καταπατητές του χώρου επέβαλε απευθείας πρόστιμο. Θέλω να τονίσω ότι η πρόθεση μας ήταν να αλλάξει η απαράδεκτη εικόνα του λιμανιού και όχι η επιβολή προστίμων. Παρότι η άποψη των περισσότερων είναι ότι :« το καλύτερο που έχεις να κάνεις, είναι να μην κάνεις τίποτα(απλά πρέπει να αδιαφορήσεις και να αφήσεις τον χρόνο να περάσει)!», εγώ έπραξα ό,τι θεώρησα ότι θα είναι καλύτερο για τον τόπο μου. Τα τελευταία χρόνια, λόγω απραξίας έχουν χαθεί για τα λιμάνια μας και έχουν επιστραφεί στα ταμεία του Δημοσίου περίπου 1.000.000 ευρώ.
Για αυτούς και για πολλούς ακόμα λόγους, αλλά και για επαγγελματικούς, οικογενειακούς και λόγους υγείας αποφάσισα (μετανιωμένος που ανέλαβα αυτήν την θέση αλλά με καθαρή τη συνείδηση μου ότι έκανα ότι μπορούσα για τον τόπο μου) από σήμερα κιόλας να παραιτηθώ.
Με εκτίμηση
Θοδωρής Ανδριώτης