Έπρεπε να περάσουν 26 χρόνια - Για την πολεοδόμηση Βαρειάς -Ακρωτηρίου

By Μαρτίου 06, 2023
Έπρεπε να περάσουν 26 χρόνια - Για την πολεοδόμηση Βαρειάς -Ακρωτηρίου

Έπρεπε να περάσουν 26 χρόνια(!!!) για να τύχει της έγκρισης η πολύπαθη πολεοδομική μελέτη Βαρειάς -Ακρωτηρίου και να γίνει νόμος του κράτους , βγάζοντας από την ...ομηρία τους ιδιοκτήτες ακινήτων της περιοχής που μπορούν πλέον να αξιοποιήσουν τις ιδιοκτησίες τους, σύμφωνα με τους πολεοδομικούς κανόνες που προβλέπει το εν λόγω Π.Δ.

Είναι ομολογουμένως μια θετική εξέλιξη, αφού τερματίζεται με αίσιο τέλος μια εκκρεμότητα τόσων χρόνων και πιστώνεται στη σημερινή δημοτική αρχή και κυρίως στον αρμόδιο αντιδήμαρχο Δόμησης Γιάννη Βατό, που από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά του και αυτήν την αρμοδιότητα έβαλε προσωπικό στοίχημα να «κλείσει» αυτήν την εκκρεμότητα, που πέρασε από ...χίλια κύματα μέχρι να πάρει τις αναγκαίες εγκρίσεις και να πέσουν οι υπογραφές του αρμόδιου υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικ. Ταγαρά και της Προέδρους της Δημοκρατίας Κ. Σακελλαροπούλου, προκειμένου να δημοσιευθεί στο ΦΕΚ, που αναμένεται τις επόμενες μέρες. Στα αξιοσημείωτα αυτής της υπόθεσης είναι ότι ο σημερινός αντιδήμαρχος Δόμησης, που επί των ημερών του κλείνει αυτή η εκκρεμότητα ήταν αυτός που το 1997, επί δημαρχίας Θεόδωρου Χοχλάκα και με τον ίδιο υπεύθυνο επί πολεοδομικών θεμάτων ανατέθηκε η μελέτη για την πολεοδόμηση Βαρειάς -Ακρωτηρίου στους συμπράττοντες τότε μηχανικούς Μιχ. Χατζέλλη και Σοφ. Νικολαϊδου (που και οι δύο δεν είναι εν ζωή σήμερα), γι αυτό και το «προσωπικό στοίχημα» , που προαναφέραμε! Γι αυτό και δηλώνει ευτυχής γιατί το στοίχημα που έβαλε το έφερε σε πέρας, έχοντας όμως την πολιτική βούληση του δημάρχου Στρ. Κύτελη και της δημοτικής αρχής να τελειώνει αυτή η υπόθεση χωρίς άλλες καθυστερήσεις και παλινωδίες και φυσικά την ομόφωνη έγκριση του δημοτικού συμβουλίου για να δρομολογηθούν όλες οι αναγκαίες διαδικασίες για την υπόθεση. Στην όλη προσπάθεια είχαν τη δική τους συμβολή και τα στελέχη της υπηρεσίας Δόμησης που φρόντισαν να κάνουν τις αναγκαίες διορθώσεις και να απαντήσουν τεκμηριωμένα στις όποιες ενστάσεις και προσφυγές υπήρξαν όλα αυτά τα χρόνια της ...διαβούλευσης.

https://www.emprosnet.gr/images/empros2017/diafora/proedriko-diatagma-varia-akrotiri.jpg?_t=1677855270

 

Τι προβλέπει το Π.Δ.

Με την δημοσίευση στο ΦΕΚ, που είναι θέμα μερικών ημερών , αυτόματα ξεκινά η πράξη εφαρμογής για τους ιδιοκτήτες ακινήτων της ευρύτερης περιοχής που οριοθετείται από την εν λόγω μελέτη πολεοδόμησης, σύμφωνα με τους προβλεπόμενους κανόνες για αυτές τις περιπτώσεις. Σύμφωνα με την εγκεκριμένη πλέον πολεοδομική μελέτη, «επικυρώνεται ο καθορισμός των οριογραμμών των ρεμάτων που βρίσκονται στα τμήματα των πολεοδομικών ενοτήτων «Βαρειά -Ακρωτήρι»,«Βίγλα» και «Ταξιάρχες» της Δ.Ε. Μυτιλήνης». Και στη συνέχεια «εγκρίνεται το πολεοδομικό σχέδιο της ευρύτερης αυτής περιοχής , με τον καθορισμό οικοδομήσιμωνμ χώρων, κοινόχρηστων χώρων, χώρων στάθμευσης , πρασίνου , πάρκου αναψυχής , παιδικής χαράς , πλατείας , κοινωφελών χώρων άθλησης , αθλητικών και πολιτιστικών εγκαταστάσεων , παιδικού σταθμού , νηπιαγωγείου, σχολείου , χώρου εκκλησίας και πεζοδρόμων. Το Π.Δ. προσδιορίζει δηλαδή τι επιτρέπεται να οικοδομηθεί, ποιες επαγγελματικές χρήσεις, καθώς και τι απαγορεύεται στην εν λόγω περιοχή, κάνοντας αναλυτική αναφορά σε όλα αυτά προκειμένου να είναι σαφείς οι κανόνες που διέπουν την συγκεκριμένη περιοχή.

Έπεται η μελέτη πολεοδόμησης των Χαλίκων

Όμως τα καλά νέα σε ότι αφορά τις πολεοδομήσεις των περιαστικών περιοχών που εκκρεμούν δεν περιορίζονται μόνο στην περίπτωση της περιοχής Βαρειάς -Ακρωτηρίου, αλλά και σε μια άλλη εξίσου πολύπαθη υπόθεση, που είχε μάλιστα την ίδια χρονική αφετηρία με την προαναφερόμενη , εκείνη των τριών Χαλίκων, που παραμένει σε εκκρεμότητα. Και η πολεοδομική μελέτη των Χαλίκων ανατέθηκε και αυτή το 1997, πάλι επί εποχής Χοχλάκα με υπεύθυνο για τα πολεοδομικά τον Γ. Βατό, ο οποίος δηλώνει ότι και αυτή η υπόθεση θα πρέπει να έχει την ίδια κατάληξη με την πολεοδόμηση Βαρειάς -Ακρωτηρίου και σε αυτήν την κατεύθυνση κινούνται όλες οι ενέργειες της υπηρεσίας που προϊσταται. Ηδη έχει αποφασιστεί και προχωρά η διάλυση της προηγούμενης σύμβασης για την πολεοδόμηση των Χαλίκων, που ολοκλήρωσε τον ...κύκλο της, και επιταχύνονται οι διαδικασίες για τις αναγκαίες παρεμβάσεις που εκκρεμούν ακόμη, ώστε το συντομότερο δυνατόν να ολοκληρωθεί και η πολεοδόμηση των Χαλίκων, που ως γνωστόν τα τελευταία χρόνια είναι από τις πιο αναπτυσσόμενες περιοχές της Μυτιλήνης, με πολλά προβλήματα όμως σε ότι αφορά την πολεοδομική αξιοποίηση πολλών ακινήτων της περιοχής που παραμένουν «εγκλωβισμένα»! Η έγκριση της πολεοδομικής μελέτης των Χαλίκων αποτελεί το άλλο στοίχημα της δημοτικής αρχής Κύτελη, που επωμίζεται να φέρει σε πέρας ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κλείνοντας και αυτήν την πολύχρονη εκκρεμότητα που παραμένει «παγωμένη» εδώ και χρόνια.

 

 

 

ΠΗΓΗ

Rate this item
(0 votes)