Πετάμε και όπου βγεί

By Μαρτίου 02, 2024
Πετάμε και όπου βγεί

Είμαστε από ένα νησί που είναι διασυνδεδεμένο με την υπόλοιπη Ελλάδα, τόσο Αεροπορικώς όσο και Θαλάσσια. Για το θαλάσσιο κομμάτι και την έλλειψη ακτοπλοϊκών γραμμών έχουμε μιλήσει πολλές φορές, όπως επίσης έχουμε μιλήσει πολλές φορές για τα προβλήματα που αφορούν τα εισιτήρια Είχαμε μιλήσει για το παράδοξο της Χίου, όπου είναι πιο φτηνό να πας στην Χίο παρά στην Ικαρία. Το φαινόμενο αυτό παραμένει στάσιμο. Σε μια έρευνα πρόχειρη είδαμε ότι για να πας στην Χίο πληρώνεις 39 €, το φθηνό εισιτήριο, και 46€ για την Ικαρία. Οι τιμές αυτές το καλοκαίρι και ειδικά τον Αύγουστο θα είναι μεγαλύτερες.

Ωστόσο το θέμα του σημερινού άρθρου δεν είναι αυτό. Μιλάμε πλέον για την αεροπορική σύνδεση όχι μόνο της Ικαρίας, αλλά ολόκληρου του Αιγαίου. Οι τιμές είναι απρόσιτες, αλλά ακόμα και με αυτές τις τιμές πολλοί συμπολίτες μας προτιμούν αυτό το μέσο, προφανώς λόγω της ευκολίας και λόγω της συντομίας του χρόνου. Άλλο είναι να πηγαίνεις στην Ικαρία σε 30 λεπτά και άλλο σε 8 ώρες. Ωστόσο υπάρχει ένας σημαντικός κίνδυνος, ο οποίος βγήκε σε ρεπορτάζ που μπορείτε να το βρείτε στο libre.gr.

Σε αυτό το ρεπορτάζ ο πρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος προχωράει σε μια καταγγελία που θυμίζει πολύ τις καταγγελίες που έκαναν οι εργαζόμενοι στα Τέμπη λίγο πριν το μεγάλο δυστύχημα που συγκλόνισε όλη την Ελλάδα. Ο πρόεδρος Παναγιώτης Ψαρρός αναφέρει τα προβλήματα που υπάρχουν στους πύργους εναέριας κυκλοφορίας, όπου υπάρχουν απαρχαιωμένα συστήματα και έλλειψη προσωπικού. Οι ελεγκτές έχουν ενημερώσει τον αρμόδιο υπουργό Γιώργο Γεραπετρίτη, όπως είχαν κάνει και οι μηχανοδηγοί των Τραίνων στον τότε αρμόδιο υπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή.

Η ένωση των ελεγκτών της εναέριας κυκλοφορίας καταγέλλει ότι τα ραντάρ που ελέγχουν τις πτήσεις των πολιτικών αεροσκαφών είναι παλαιάς τεχνολογίας με το νεότερο να φτάνει τα 23 έτη. Δεν υπάρχει δυνατότητα εύρεσης ανταλλακτικών σε πολλά από αυτά και προειδοποιούν για σοβαρά προβλήματα που σχετίζονται και με την ασφάλεια των πτήσεων υπενθυμίζοντας ότι το σύστημα της Προσέγγισης Αθηνών και του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Αθηνών και Μακεδονίας έχει καταγράψει δυο ολικές απώλειες της απεικόνισης ραντάρ σε διάστημα μερικών ετών και πολλές ακόμα απώλειες μικρότερης κλίμακας. Ανάλογα προβλήματα επίσης αναφέρουν ότι παρουσιάζονται και στη Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, τη Ρόδο και την Κέρκυρα.

Σε ρεπορτάζ του Dnews ο Παναγιώτης Ψαρρός αναφέρει ότι «Στη Ρόδο, το ραντάρ που βρίσκεται στο ψηλότερο βουνό του νησιού, καλύπτει όλο το νοτιοανατολικό Αιγαίο. Αυτό το ραντάρ, λόγω δολιοφθοράς, κάηκε πριν δύο και πλέον χρόνια. Έκτοτε και ενώ η υπηρεσία προσπαθεί να κάνει τις σχετικές προμήθειες, δεν ολοκληρώνονται οι διαγωνισμοί, λόγω του δαιδαλώδους καθεστώτος του δημοσίου. Εκεί δεν έχουμε την κάλυψη που απαιτείται και καλυπτόμαστε κατά ένα μέρος, συνεργαζόμενοι με τους Κύπριους, που έχουν ραντάρ, από την άλλη άκρη της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Αλλά η κάλυψη είναι μονή, ενώ κανονικά πρέπει να είναι διπλή, δηλαδή τουλάχιστον από δύο ραντάρ. Στην καλύτερη περίπτωση, εκεί έχουμε μονή κάλυψη».

Κοινώς τα πολιτικά αεροπλάνα πετάνε πάνω από το Αιγαίο χωρίς να υπάρχει επαρκής έλεγχος των αεροδιαδρόμων που πετούν και βέβαια υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης στον αέρα. Ο Κύριος Ψαρρός αναφέρει ότι ουσιαστικά πετάνε τα αεροπλάνα και όπου βγει, παρομοιάζοντας την κατάσταση με εκείνον τον επιβάτη του μοιραίου τραίνου των Τεμπών που κατέγγελνε ότι άκουσε από το ασύρματο λίγη ώρα πριν το μοιραίο την φράση «πάμε και όπου βγεί». Το ζήτημα λοιπόν είναι πολύ σοβαρό και σίγουρα όλοι όσοι χρησιμοποιούμε το αεροπλάνο για τους προορισμούς μας, νοιώθουμε ήδη ανασφαλείς.

Ο πρόεδρος της Ένωσης επιπλέον αναφέρει ότι η τεχνολογία (σε σχέση με τρεις δεκαετίες πριν) έχει προχωρήσει και τα νέα συστήματα προφανώς δίνουν περισσότερες πληροφορίες. Η ΕΕ απαιτεί από τις χώρες-μέλη της να έχει τα νέα συστήματα ασφαλείας και αυτά δεν υπάρχουν στην Ελλάδα, η οποία μάλιστα έχει παραπεμφθεί για το ζήτημα αυτό. Πέρα όμως του γεγονότος των παλαιών συστημάτων, υπάρχει και θέμα υποστελέχωσης όπως αναφέρει ο πρόεδρος της ένωσης, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν σοβαρότατοι κίνδυνοι.

Πιστεύουμε προφανώς ότι το προσωπικό των κέντρων ελέγχων είναι άρτια εκπαιδευμένο και τηρεί τους σχετικούς κανόνες ασφαλείας των πτήσεων, αλλά πρέπει μόνο σε αυτό να στηριζόμαστε. Δεν πρέπει να υπάρχουν και οι απαραίτητες δικλείδες. Αν υπάρξει αεροπορικό δυστύχημα πάλι στον ανθρώπινο παράγοντα θα το ρίξουμε….

1 χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα (έγκλημα) των Τεμπών τα μέτρα ασφαλείας στα τραίνα έχουν μικρές αλλαγές, από τι φαίνεται όμως υπάρχει άλλο ένα εκολλαπτόμενο έγκλημα, το οποίο προφανώς και ελπίζουμε και ευχόμαστε, να μην γίνει, αλλά με ευχές και ελπίδες δεν γίνεται δουλειά. Ο τόπος έχει ανάγκη από αλλαγές και εκσυγχρονισμό, και πρέπει να γίνουν όχι αύριο αλλά χθες. Δεδομένου των γεγονότων που έγιναν στα Τέμπη, δυστυχώς για εμάς τον κύριο Ψαρρό τον πιστεύουμε. Δεν θα είχει λόγο άλλωστε να παίξει με την ασφάλεια ενός μέσου που χρησιμοποιούμε συχνά.

Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, έχουν επανειλημμένα, στείλει έγγραφα στον αρμόδιο υπουργείο, αλλά όπως υποστηρίζουν, δεν έχουν πάρει απάντηση. Και αυτό το πιστεύουμε, διότι το είδαμε και στα Τέμπη, και ήταν πάλι η ίδια κυβέρνηση. Εντωμεταξύ υπάρχει και ένα άλλο ζήτημα, δεν υπάρχει διοίκηση αυτή την στιγμή στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας διότι ο νυν διοικητής και υποδιοικητής τελούν υπό παραίτηση από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ο λόγος πολύ πιθανόν να είναι και η κατάσταση που επικρατεί στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας, αφού τα περισσότερα αεροδρόμια της χώρας μας έχουν ιδιωτικοποιηθεί.

Ο κύριος Ψαρρός αναφέρει ότι «Πρέπει να ληφθούν αποφάσεις. Όχι για να λυθεί το πρόβλημα, αλλά για να πατήσουμε κάπου και να ξεκινήσουμε από μία βάση. Θέλει 3-4 χρόνια για να βάλουμε νέα συστήματα. Μόνο 2-3 χρόνια, θέλουμε για να έρθουν τα νέα συστήματα. Εμείς φωνάζουμε, ώστε να βάλει κάποιος τη βάση, για να μη πιάσουμε πάτο και να αρχίσουμε να ανεβαίνουμε. Είμαστε οι τελευταίοι στην Ευρώπη, σε επίπεδο τήρησης των ευρωπαϊκών κανονισμών». Ο κύριος Ψαρρός δηλώνει ότι ίσως το σύστημα δεν αντέξει ένα νέο ρεκόρ αφίξεων, το επόμενο καλοκαίρι, δηλαδή πριν μπούμε στο αεροπλάνο πρέπει μάλλον να κάνουμε την προσευχή μας.

 

 

ΠΗΓΗ

Rate this item
(0 votes)