AegeanReport - Με αγάπη για το Βόρειο Αιγαίο! Ειδήσεις, παράδοση, πολιτική, καλλιτεχνικά, πολιτισμός.
Τι αναμένεται να δηλώσει στο απολογητικό του υπόμνημα ο Δημήτρης Νικολάου, που αντιμετωπίζει κατηγορίες συνυπαιτιότητας με τον σταθμάρχη Σαμαρά
Για σήμερα, Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023 είναι προγραμματισμένη η απολογία του επιθεωρητή του ΟΣΕ, Δημήτρη Νικολάου, ο οποίος αντιμετωπίζει κατηγορίες συνυπαιτιότητας με τον ήδη προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας, Βασίλη Σαμαρά για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου.
Ο επιθεωρητής Νικολάου αναμένεται να καταθέσει έγγραφο υπόμνημα στον ανακριτή, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι σχολαστικά αναλυτικό και θα καταλαμβάνει 80 σελίδες. Με τη συγκεκριμένη απολογία ολοκληρώνεται ένας πρώτος κύκλος κλήσεων που απηύθυνε ο αρμόδιος ανακριτής σε πιθανούς συνυπεύθυνους του μοιραίου Βασίλη Σαμαρά. Οι δύο προηγούμενοι σταθμάρχες, ο 33χρονος συμβασιούχος Π.Χ. και ο πολύπειρος Κ.Π. μετά από την υποβολή των απολογητικών υπομνημάτων τους, αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους.
Σε ό,τι αφορά στον επιθεωρητή του ΟΣΕ, έχει ήδη διαρρεύσει η αρχική κατάθεσή του, η οποία δόθηκε μερικές ημέρες μετά από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. Ακολουθώντας το ίδιο πνεύμα, θεωρείται σχεδόν ως δεδομένο ότι ο επιθεωρητής θα δηλώσει αθώος, με βάση το επιχείρημα ότι ο ίδιος ορίζει μεν τις βάρδιες των σταθμαρχών, αλλά η τελική έγκρισή τους δίνεται από ανώτερους. Επίσης, ότι δεν εκπαίδευσε εκείνος τον Σαμαρά -ούτε καν τον πιστοποίησε. Παρόλ' αυτά, ο επιθεωρητής Νικολάου προβλέπεται ότι θα επισημάνει στον ανακριτή ότι, ως πιστοποιημένος, ο σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς θα μπορούσε να κάνει βάρδιες σε οποιονδήποτε σταθμό του δικτύου.
Ο Δημήτρης Νικολάου, ο οποίος έχει τεθεί σε προσωρινή αργία από τα καθήκοντά του έως ότου διαλευκανθεί πλήρως το εάν ο Σαμαράς ήταν ικανός να φέρει εις πέρας το έργο του σταθμάρχη, θα υποστηρίξει ότι δεν είχε ενημερωθεί από τους τρεις σταθμάρχες βάρδιας για την καθυστέρηση στο δρομολόγιο της μοιραίας αμαξοστοιχίας. Είναι σημαντικό όμως ότι ο επιθεωρητής, κατά τους τακτικούς ελέγχους που έκανε στο βιβλίο παράδοσης-παραλαβής βάρδιας, είχε αντιληφθεί ότι αρκετοί σταθμάρχες αποχωρούσαν πριν από την κανονική λήξη της βάρδιάς τους. Ο επιθεωρητής είχε σημειώσει τις παρατηρήσεις του στο περιθώριο του βιβλίου παράδοσης-παραλαβής.
Σύμφωνα με ορισμένα δημοσιεύματα, ο επιθεωρητής θα επιρρίψει ευθύνες στον διευθυντή κυκλοφορίας του ΟΣΕ, ο οποίος όμως την προηγούμενη Κυριακή έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα. Υποτίθεται πως αυτός θα ήταν ένας μάρτυρας-κλειδί για ό,τι ακριβώς συνέβη στο σταθμαρχείο της Λάρισας πριν και κατά το δυστύχημα των Τεμπών. Υπ' αυτή την έννοια, ο αιφνίδιος θάνατός του προσφέρεται για συνωμοσιολογία. Παρόλ' αυτά, ένας άνθρωπος που πιθανότατα γνωρίζει όσα και ο εκλιπών, είναι ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ, ο «Παντελής», όπως είναι το όνομά του, καθώς ακούγεται πολλές φορές στα ηχογραφημένα αποσπάσματα που αποκάλυψε το Πρώτο ΘΕΜΑ και το protothema.gr.
Συνεπώς, η αλήθεια για τις συνθήκες που οδήγησαν στο δυστύχημα, δεν έχει χαθεί απαραιτήτως με τον νεκρό διευθυντή κυκλοφορίας του ΟΣΕ.
Οι εμπορευματικοί συρμοί
Από χθες, 29 Μαρτίου, επαναλειτούργησε η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης, αν και επί του παρόντος αυτό γίνεται μόνο με εμπορευματικούς συρμούς. Και συγκεκριμένα τα δρομολόγια από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, με ώρα αναχώρησης 22:20, και από Θεσσαλονίκη προς Θριάσιο στις 21:45.
Σε σχετική ανάρτησή του στο Facebook, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας αναφέρει τα εξής: «8 ολόκληρες μέρες χρειάστηκαν για να αποδειχτεί ότι τα 9 σημεία που είχε καταθέσει το Σωματείο μας την περασμένη Δευτέρα και αφορούσαν σημαντικά ζητήματα ασφαλείας ήταν ΑΛΗΘΗ και ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ. Με επιστολή που λάβαμε πριν λίγο, ο ΟΣΕ δίνει γραπτές διαβεβαιώσεις για την διέλευση από τις σήραγγες των Τεμπών και Πλαταμώνα, ενώ για τις επικοινωνίες εντός αυτών θα υπάρχει πιστοποιημένος υπάλληλος του ΟΣΕ εντός των αμαξοστοιχιών που θα χρησιμοποιεί το σύστημα GSMR για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης (και όχι για λόγους κυκλοφορίας, καθώς το σύστημα δεν έχει αδειοδοτηθεί όπως αναφέρει ο ΟΣΕ για τα εποχούμενα). Ελπίζουμε ότι το GSMR θα δοθεί προς χρήση το συντομότερο δυνατό.
»Επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά, τα όσα έχουμε αναφέρει, η επαναλειτουργία της Γραμμής του Κιάτου (που είχε προγραμματιστεί να λειτουργήσει από τις 27/3) μετατίθεται για μετά από 10-15 μέρες από σήμερα (σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο ΟΣΕ) και των επιβατικών στο Αθήνα- Θεσσαλονίκη για τις 3 Απριλίου.
Σήμερα ξεκινά το πρώτο ζεύγος δρομολογίων (εμπορευματικών) στο Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Το Σωματείο μας δείχνοντας όλο αυτό το διάστημα ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΤΑΣΗ απέδειξε ότι οι θέσεις του συνδικάτου μας είναι πραγματικές και αληθινές, παρά την προσπάθεια κάποιων να τις παρουσιάσουν ως 'υπερβολικές'.
»Όσοι αδιαφορούσαν για τα εξώδικα μας, τις επιστολές και τις παραστάσεις - απεργίες μας εδώ και 4 χρόνια, όσοι γυρνούσαν την πλάτη στην ΠΕΠΕ και μας αποκαλούσαν συκοφάντες και εργατοπατέρες όταν καταγγέλλαμε τα κακώς κείμενα, έχοντας ως μοναδικό αίτημα μας την ΑΣΦΑΛΕΙΑ στην εργασία και κυκλοφορία των τρένων, θα κριθούν από όλους, αν δεν έχουν ήδη κριθεί στην συνείδηση του κοινού. Το ίδιο ισχύει και για όσους ζητούσαν να ξεκινήσουμε χωρίς να λάβουμε τις απαραίτητες διαβεβαιώσεις.
»Την επόμενη εβδομάδα θα υπάρξει δελτίο τύπου του Σωματείου μας και ενημέρωση για τις επόμενες ενέργειες μας. Για εμάς τους μηχανοδηγούς, ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕ. Ζητάμε ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και θα αγωνιστούμε με όλες τις δυνάμεις μας για αυτό. Το χρωστάμε στους 57 που χάθηκαν στην μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της χώρας μας. Εμείς είχαμε ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙ για όλα...»