AegeanReport - Με αγάπη για το Βόρειο Αιγαίο! Ειδήσεις, παράδοση, πολιτική, καλλιτεχνικά, πολιτισμός.
Με την αύξηση της ηλικίας του αυτοκινήτου διπλασιάζεται και ο αριθμός των τροχαίων που μπορεί να είναι θανατηφόρα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που δημοσίευσε πρόσφατα, στα τροχαία συμβάντα με αυτοκίνητα ηλικίας έως 5 ετών, το ποσοστό των νεκρών βρίσκεται στο 15% και εκτοξεύεται στο 30% όταν η ηλικία του αυτοκινήτου φτάνει τα 16-25 χρόνια και παραμένει αρκετά υψηλό όταν η ηλικία του αυτοκινήτου βρίσκεται μεταξύ 26-30 έτη (26%).
Στα αυτοκίνητα ηλικίας μέχρι 5 ετών πάνω από ένας στους τρεις οδηγούς (35%) βγαίνει από το ατύχημα χωρίς να έχει πάθει τίποτα, ενώ η αναλογία πέφτει σε σχεδόν έναν στους τέσσερις οδηγούς (23%) για τα αυτοκίνητα 16-25 ετών και το ποσοστό αυτό μικραίνει ακόμη περισσότερο (15%) όταν πρόκειται για αυτοκίνητο ηλικίας 26 έως 30 ετών.
Στους βαριά τραυματίες μικρότερο είναι το πρόβλημα στα καινούρια αυτοκίνητα, καθώς στο σύνολο των ατυχημάτων το 19% έχει τραυματιστεί σοβαρά, όταν το ποσοστό αυτό είναι 23% στα αυτοκίνητα 16-25 ετών και 21% για τα οχήματα 26-30 ετών.
Ένας από τους βασικούς λόγους που συμβαίνει αυτό είναι η πληθώρα των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που έχουν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα σε σχέση με τα παλιότερα που σε αυτή την ηλικία, αν και κυκλοφορούν, στερούνται πολλών βασικών συστημάτων που σήμερα είναι αδιανόητο να μην υπάρχουν.
Από την άλλη, τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα βελτιώνει συνεχώς τις υποδομές και διαρκώς δίνονται στην κυκλοφορία αυτοκινητόδρομοι που μικραίνουν τις αποστάσεις να ανεβάζουν τον πήχη της ασφάλειας. Αυτό έχει ένα θετικό αντίκτυπο, καθώς σήμερα ένας σύγχρονος δρόμος διορθώνει λάθος του οδηγού.
Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ελληνικός στόλος αυτοκινήτων είναι από τους πιο γερασμένους στην Ευρώπη, αφού σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) η χώρα μας έχει μέσο όρο ηλικίας λίγο πάνω από τα 16 έτη, την ίδια ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος διαμορφώνεται στα 12 χρόνια.