AegeanReport - Με αγάπη για το Βόρειο Αιγαίο! Ειδήσεις, παράδοση, πολιτική, καλλιτεχνικά, πολιτισμός.
Τον κίνδυνο να «κλειδωθεί» για σημαντικό χρονικό διάστημα μία σημαντική μερίδα καταναλωτών σε αυξημένες χρεώσεις ρεύματος, καθώς θα μεταπέσουν στα «πράσινα» τιμολόγια των προμηθευτών από τις αρχές του έτους, διαβλέπουν στελέχη των εταιρειών. Όπως επισημαίνουν, η «αρχιτεκτονική» του ειδικού τιμολογίου καθιστά βάσιμη την εκτίμηση πως τα προϊόντα αυτά να είναι ακριβότερα από τα ex-post κυμαινόμενα τιμολόγια.
Την ίδια στιγμή, όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν στο γεγονός ότι στο ειδικό τιμολόγιο θα περάσει ένας πολύ μεγάλος αριθμός καταναλωτών – μάλιστα, αρκετοί προμηθευτές τοποθετούν αυτό το ποσοστό στο 80% και πλέον του πελατολογίου τους. Επομένως, αν όντως το συγκεκριμένο τιμολόγιο αποδειχθεί ακριβότερο από τις διαθέσιμες εναλλακτικές επιλογές, τότε θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για να το συνειδητοποιήσουν οι καταναλωτές, και ακόμη περισσότεροι για να στραφούν σε φθηνότερες συμβάσεις προμήθειας.
Σύμφωνα με στελέχη των εταιρειών, το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι από τις αρχές του έτους τα «πράσινα» τιμολόγια σχεδόν θα μονοπωλούν την εγχώρια λιανική, γενικεύοντας επομένως τον παραπάνω κίνδυνο σε μία συγκυρία όπου δεν θα υπάρχουν πλέον οριζόντιες επιδοτήσεις. Όπως επισημαίνουν, ένας σημαντικός λόγος για το επικείμενο μονοπώλιο είναι πως έτσι κι αλλιώς οι περισσότεροι πελάτες δεν ασχολούνται με τις ενημερώσεις που λαμβάνουν από τον προμηθευτή τους.
Επίσης, μπροστά σε σημαντικές αλλαγές, όπως η απόσυρση των έκτακτων μέτρων, είναι αναμενόμενο πολλοί καταναλωτές να είναι επιφυλακτικοί στο να αποφασίσουν. Πολλώ δεν μάλλον όταν στην περίπτωση που δεν αποφασίσουν οι ίδιοι, θα μεταπέσουν σε μία σύμβαση η δημιουργία της οποίας θα φέρει την υπογραφή του υπουργείου.
Αξίζει να σημειωθεί πως το «πράσινο» τιμολόγιο αντιμετωπίζει αρκετές από τις αρρυθμίες της εποχής των ρητρών αναπροσαρμογής, καταρχάς καθιστώντας εύκολη τη συγκρισιμότητα των προσφορών των εταιρειών. Δεν είναι τυχαία η έμφαση που δίνει το ΥΠΕΝ στο να είναι «ορατή» στους καταναλωτές η τελική χρέωση, αλλά και η πρόβλεψη για εισαγωγή κωδικού QR και του link του εργαλείου σύγκρισης τιμών της ΡΑΑΕΥ, τόσο στους λογαριασμούς ρεύματος όσο και σε κάθε ενημερωτικό μήνυμα των παρόχων προς τους πελάτες τους.
Έτσι, φαίνεται να βάζει ανάχωμα στο να επαναληφθεί μία «βροχή» παραπόνων στη ΡΑΑΕΥ – όπως συνέβη όταν ξεκίνησε η «ανηφόρα» των χονδρεμπορικών τιμών με την έναρξη της κρίσης, από καταναλωτές με τιμολόγια με ρήτρες αναπροσαρμογής. Παράπονα που, στην πλειονότητά τους, αφορούσαν την αδυναμία των καταναλωτών να κατανοήσουν τον υπολογισμό των τελικών χρεώσεων.