AegeanReport - Με αγάπη για το Βόρειο Αιγαίο! Ειδήσεις, παράδοση, πολιτική, καλλιτεχνικά, πολιτισμός.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς:
Τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη
Θέμα: Άμεση Ανάκληση αποφάσεων συγχώνευσης τμημάτων Γ’ τάξης Ανθρωπιστικών Σπουδών Τμημάτων Γενικών Λυκείων και Εσπερινού ΕΠΑΛ Μυτιλήνης
Κύριε Υπουργέ,
Η υφυπουργός Παιδείας, κ. Ζέτα Μακρή, με σχετικές αποφάσεις της, (μια αρχική και δύο συμπληρωματικές), ενέκρινε, κατά παρέκκλιση λειτουργία ολιγομελών τμημάτων, ομάδας μαθημάτων προσανατολισμού σε 2.228 τμήματα των Λυκείων και Γυμνασίων της χώρας! Από τις παραπάνω αποφάσεις, παρά τις θετικές εισηγήσεις της προϊσταμένης Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Λέσβου και της Περιφερειακής Διεύθυνσης ΕΞΑΙΡΕΘΗΚΑΝ, αδικαιολόγητα και άδικα, κατά την γνώμη μου, δύο τμήματα Γ’ τάξης ανθρωπιστικών σπουδών από το 3ο ΓΕΛ Μυτιλήνης με εννιά (9) μαθητές και από το ΓΕΛ Ιππείου με τέσσερις (4) μαθητές της Δ.Ε. Λέσβου.
Η εξαίρεση αυτή, συνιστά ευθεία και άδικη διάκριση, μεταξύ μαθητών που δικαιούνται ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση.
Προκαλεί δε, εύλογα ερωτήματα, η σκοπιμότητα της αλλά και δίκαιες αντιδράσεις και αγωνιστικές κινητοποιήσεις, από τους μαθητές και τους γονείς των παραπάνω Λυκείων, αφού εάν μελετήσει κανείς τις τρεις (3) αποφάσεις της Υφυπουργού κας Ζέτας Μακρή, θα δει έγκριση σε δεκάδες τμήματα με 1-4 μαθητές, καθώς και δεκάδες τμήματα με 5-9 μαθητές, δημιουργώντας εύλογα ερωτήματα για την σκοπιμότητα της άδικης εξαίρεσης τους.
Παραθέτω, τις Αποφάσεις του Υπουργείου σας και τις αντίστοιχες ΑΔΑ για να διαπιστώσετε εσείς αλλά και ο κάθε πολίτης, το μέγεθος αυτής της ΑΔΙΚΙΑΣ:
1.ΑΔΑ Ε54746ΝΚΠΔ-Η4Υ-Απόφαση 101210/Δ2-6-9-2024 (Αρχική).
2. ΑΔΑ 67ΓΨ46ΝΚΠΔ-Λ63 - Απόφαση 102803/Δ2/11-9-24 (1η συμπληρωματική της αρχικής).
3. ΑΔΑ ΨΩΞ146ΝΚΠΔ-ΖΕΥ - Απόφαση 104109/Δ2-12-9-24 (2η συμπληρωματική της Αρχικής).
Ενδεικτικά παραδείγματα:
Α) Στα πρώτα 77 τμήματα της αρχικής απόφασης, επί συνόλου 2.058, τα 30 εγκρίθηκαν με 1-5 μαθητές!!!
Β) Στην 1η συμπληρωματική απόφαση εγκρίνονται άλλα 107 τμήματα, τα 89 εξ αυτών, έχουν από από 1-10 μαθητές και τα 55 εξ αυτών, αφορούν εσπερινά Γυμνάσια και Λύκεια, με τα περισσότερα εξ αυτών, με μαθητές από 1-6!
Γ) Στην 2η συμπληρωματική απόφαση εγκρίνονται άλλα 49 ολιγομελή τμήματα με μαθητές από 1-8!
Τα αναφέρω για να συγκρίνετε, το μέγεθος της αδικίας και της αντιμετώπισης των ακριτών μαθητών, του Εσπερινού ΕΠΑΛ Μυτιλήνης, που με 12 μαθητές στο Τμήμα Πληροφορικής και με 10 μαθητές στο Τμήμα Τεχνικού Ηλεκτρονικών Συστημάτων και Τηλεπικοινωνιών, δεν ενεκρίθησαν τα τμήματα τους και τους εξανάγκασαν να αλλάξουν ειδικότητες και να μεταγγραφούν στο πλησιέστερο ΕΠΑΛ Καλλονής μετακινούμενοι, ημερησίως, σε απόσταση 40 χλμ!!!!!
Κύριε Υπουργέ,
είδα στα μάτια των μαθητών του 3ου ΓΕΛ Μυτιλήνης, που με επισκέφτηκαν στο γραφείο μου, έντονα τα συναισθήματα της αδικίας και της δυσμενούς διάκρισης, της οργής και της αγανάκτησης, που η Πολιτεία στην τελευταία κρίσιμη, γι΄αυτούς τάξη, του Λυκείου, τους εξαναγκάζει να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, καθηγητές και να προσαρμοστούν γρήγορα, στο νέο σχολικό περιβάλλον, για να μπορέσουν να πετύχουν στις Πανελλήνιες, αδιαφορώντας για τις ψυχολογικές επιπτώσεις και τις αρνητικές συνέπειες αυτής της αλλαγής, στην απόδοση τους, πόσο μάλλον όταν υπάρχουν και μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και ανάγκη παράλληλης στήριξης.
Δεν μπορούν να κατανοήσουν και οργίζονται γονείς και μαθητές που διαπιστώνουν, ότι το Υπουργείο επέλεξε τα σχολεία της ακριτικής Λέσβου για να μειώσει την συνολική διδακτική δαπάνη, για δυο - τρεις αναπληρωτές καθηγητές, ενώ την ίδια ώρα διαβάζουν στον Τύπο ότι η ανακαίνιση ενός Υπουργικού Γραφείου κόστισε 100.000 ευρώ.
Επειδή, το Σύνταγμα της χώρας προστατεύει την ισότητα και εν προκειμένω τις ίσες ευκαιρίες των μαθητών.
Επειδή, επίσης προστατεύει την “νησιωτικότητα” με το άρθρο 101 παρ. 4, ως ιδιαίτερη γεωγραφική κοινωνική και οικονομική συνθήκη.
Επειδή, το Υπουργείο άδικα εξαίρεσε τα δυο τμήματα Γ’ τάξης Ανθρωπιστικών Σπουδών του 3ου ΓΕΛ Μυτιλήνης και ΓΕΛ Ιππείου, από τις σχετικές αποφάσεις έγκρισης κατά παρέκκλιση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων μαθημάτων προσανατολισμού σχολικού έτους 2024-25, σε 2.228 τμήματα Λυκείων και Γυμνασίων της χώρας.
Επειδή, η αλλαγή καθηγητών και σχολικού περιβάλλοντος στην κρίσιμη τελευταία τάξη της Γ’ Λυκείου, έχει αρνητικές επιπτώσεις στην προσαρμογή, την ψυχολογία και την εν γένει σχολική επίδοση τους στα μαθήματα, πολύ περισσότερο σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και ανάγκη για παράλληλη στήριξη.
Επειδή, πρέπει να επέλθει ηρεμία στα σχολεία αυτά, το συντομότερο δυνατόν και οι μαθητές απερίσπαστοι να επιδοθούν στην προετοιμασία τους για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις και την λήψη του Εθνικού Απολυτηρίου.
Επειδή, τα λάθη και οι αδικίες πρέπει να διορθώνονται άμεσα.
Ο κ. Υπουργός
ΕΡΩΤΑΤΑΙ
- Θα αναλάβετε, άμεσα, πρωτοβουλία για την έκδοση Συμπληρωματικής Απόφασης, όπως έγινε με άλλα 156 σχολεία της χώρας, που θα εγκρίνει κατά παρέκκλιση λειτουργία 2 ολιγομελών τμημάτων της Γ’ Λυκείου Ανθρωπιστικών Σπουδών, στο 3ο ΓΕΛ Μυτιλήνης και στο ΓΕΛ Ιππείου, αποκαθιστώντας την δικαιοσύνη και την ισότητα μεταξύ των μαθητών;
- Θα άρετε, με σχετική απόφαση, την αδικία σε βάρος των μαθητών στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Μυτιλήνης με την έγκριση τμημάτων:
α) Τομέα Πληροφορικής με 12 μαθητές,
β) Τμήματος Τεχνικών Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών με 10 μαθητές, σύμφωνα με τα αιτήματα των μαθητών;