Λέσβος: Τι θα γίνει φέτος με τον τουρισμό στο νησί μας;

By Μαρτίου 29, 2023
Λέσβος: Τι θα γίνει φέτος με τον τουρισμό στο νησί μας;

Για όποιους λόγους μέχρι τώρα η Λέσβος γλίτωσε από την λαίλαπα της μαζικοποίησης των rooms to let, ενώ οι θηριώδεις μονάδες μαζικού και φτηνού all inclusive τουρισμού, δεν κατάφεραν επί της ουσίας να εισβάλλουν στο νησί. 

Περάσαμε τα δύσκολα του μεταναστευτικού και η ρετσινιά δεν λέει να φύγει. Δεν ξέρω βέβαια αν κάποιος γνωρίζει τι κάναμε για να φύγει. Εκείνο που ξέρω σίγουρα είναι πως το νησί μας είναι όμορφο και του αξίζει μια καλύτερη μοίρα στον τομέα ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.

Της Έφη Γιαλούση

Η αλήθεια είναι πως… 

…το νησί έχει μείνει πίσω και έξω από την εξελικτική πορεία που θα μπορούσε να το καταστήσει σαν έναν από τους πιο high τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας.

Οι  επιχειρηματίες του χώρου ή οι ευκαιριακοί μικροεπενδυτές που ονειρεύτηκαν να γίνουν ξενοδόχοι, δημιούργησαν μικρομεσαίες, μέτριες ή ακόμα και προβληματικές μονάδες χωρίς συγκεκριμένους στόχους για να υποδέχονται ετησίως κάποιους ακαθορίστου target group τουρίστες. Ελάχιστες εξαιρέσεις είναι σήμερα οι πραγματικά πολυτελείς μονάδες στο νησί. Κάτι γίνεται στο Πλωμάρι, στην Ερεσό και ίσως στην πόλη, και ομολογώ πως αυτούς τους λίγους επενδυτές τους θεωρώ ήρωες.

Οι ιθύνοντες αλληλοκατηγορούνται για την κατάντια την οποία οι ίδιοι επέτρεψαν.

Bασική αιτία το ότι ποτέ δεν τέθηκε οργανωμένα ένας ουσιαστικός στόχος.

Ποτέ δεν είναι αργά

Οι αναλυτές λένε πως όσο πιο συγκεκριμένος είναι ο στόχος τόσο πιο ευπρόσιτος γίνεται. Η Μυτιλήνη οφείλει να είναι ένας προορισμός υψηλών εισοδημάτων τουριστών.

Αν και υπάρχουν άπειροι λόγοι για να μην είναι ένας τέτοιος προορισμός (απουσία παραλιών στην πόλη, μια πόλη-εργοτάξιο εδώ και πολλά χρόνια, κακή διαχείριση της εικόνας προς τα έξω, ανύπαρκτη προβολή, ελλειμματικές μονάδες και καταλύματα, έλλειψη επαγγελματικού σέρβις), δεν παύει να έχει πολλούς περισσότερους για να διεκδικήσει ένα μέρος από τον παγκόσμιο υψηλό τουρισμό.

Σ’ ένα νησί με χιλιόμετρα από εναλλασσόμενες εικόνες φυσικής ομορφιάς, απέραντες παραλίες σαν αυτές της Ερεσού και των Βατερών, εξαιρετική γαστρονομία, γραφικά παραθαλάσσια χωριά, μοναδικούς παραδοσιακούς ορεινούς οικισμούς και τόπος με τη μεγαλύτερη ηλιοφάνεια της Ευρώπης, ακόμα και με μια κληρονομιά που γίνεται αισθητή από την πρώτη κιόλας στιγμή, δεν υπάρχει καμία απολύτως δικαιολογία, να μην στοχεύει στο να «πουλήσει» ακριβά. 

Είναι πολύ θλιβερό η Λέσβος να κατατάσσεται στους άχαρους φτηνούς τουριστικούς προορισμούς, μόνο και μόνο επειδή υπάρχει άρνηση συνειδητοποίησης της ιδιαιτερότητας και των δυνατοτήτων του ίδιου του νησιού.

Αν οι φορείς μαζί και οι σοβαροί επιχειρηματίες, που ασχολούνται με τον τουρισμό, εντοπίσουν τους παράγοντες και καθορίσουν τον στόχο, δεν βρίσκω τι εμποδίζει αυτό το νησί να γίνει ένας  προορισμός υψηλού τουρισμού.

Καθοριστικοί παράγοντες για προσέλκυση τουριστών υψηλών εισοδημάτων

1: Άψογο σέρβις 

Το μέγιστο κλειδί για τον Τουρισμό είναι το σέρβις.

2:  Εξαιρετική ποιότητα και εξοπλισμός των δωματίων

Καλόγουστη διακόσμηση, πρώτης ποιότητας λινά και βαμβακερά,  ανατομικά στρώματα, γυμναστήρια, επίπλωση που να δημιουργεί υψηλή αισθητική. Ας κάψουμε πια στα τζάκια τα φτηνιάρικα ξύλινα κρεβάτια από  σουηδικό, ασορτί με τα κομοδίνα και τους ρουστίκ καθρέφτες. Το καλό γούστο δεν είναι πάντα ακριβό. 

3: Διαρκής βελτίωση των παροχών

Η εποχή που ένα σοκολατάκι στο προσκέφαλο, ή ένα καλαθάκι με τα φρούτα στο κομοδίνο αποτελούσε καλωσόρισμα, έχουν ξεπεραστεί πια. Γι‘ αυτούς που σέβονται τον εαυτό τους και την πελατεία τους, η διαφορά είναι στην  λεπτομέρεια. Τι μπορείτε να σκεφτείτε για να καταπλήξετε τον καλεσμένο σας; Αν αυτό είναι ροδοπέταλα να επιπλέουν στην μπανιέρα του, ή ένα εξωτικό παρεό να τον περιμένει στην άκρη του κρεβατιού, σημασία έχει πως θα τον κάνετε να νιώσει ξεχωριστός.

Τι περιμένουμε άραγε φέτος κύριοι;

 

 

ΠΗΓΗ nealesvou.gr

Rate this item
(0 votes)