AegeanReport - Με αγάπη για το Βόρειο Αιγαίο! Ειδήσεις, παράδοση, πολιτική, καλλιτεχνικά, πολιτισμός.
Στη Λέσβο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. "Το 2022 αυτό το νησί δεν έχει καμία σχέση με το 2019" τόνισε ο Κ. Καραμανλής, αναφερόμενος στα έργα που γίνονται εκεί.
Επίσκεψη στη Λέσβο πραγματοποιεί ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, ο οποίος επιθεώρησε τα έργα στον οδικό άξονα Καλλονή- Σιγρί και είδε από κοντά το νέο λιμάνι του Σιγρίου, συνοδευόμενος από τον Υφυπουργό Υποδομών, κ. Γιώργο Καραγιάννη.
Ο κ. Καραμανλής καταρχάς επισκέφτηκε σκάφος του Λιμενικού Σώματος και ευχαρίστησε τους άνδρες και τις γυναίκες, που προστατεύουν τα ελληνικά σύνορα
«Θεώρησα υποχρέωσή μου να έρθω και να επισκεφθώ τους άνδρες και τις γυναίκες του Λιμενικού Σώματος. Πρέπει όλοι να σταθούμε με σεβασμό απέναντι στο πολύ δύσκολο έργο που επιτελούν και νομίζω είναι υποχρέωση όλων μας να τιμούμε αυτούς τους ανθρώπους. Επομένως, ήρθα απλά να πω μία καλημέρα κι ένα μεγάλο ευχαριστώ για την πολύ δύσκολη δουλειά και υπηρεσία που επιτελούν», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Καραμανλής στη συνέχεια παρευρέθηκε σε σύσκεψη στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου, με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, κ. Κώστα Μουντζούρη, των Δημάρχων Μυτιλήνης, κ. Στρατή Κύτελη και Δυτικής Λέσβου, κ. Ταξιάρχη Βέρρου, του βουλευτή Λέσβου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Χαράλαμπου Αθανασίου, καθώς και εκπροσώπων των παραγωγικών φορέων και επιμελητηρίων.
«Αυτός ο τόπος εδώ πέρασε πολλά, πέρασε δύσκολα. Και η αλήθεια είναι ότι η σημερινή Κυβέρνηση στάθηκε δίπλα σας, σε όλα σας τα μεγάλα θέματα», είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στην έναρξη της σύσκεψης, σημειώνοντας ότι: «Το 2022 αυτό το νησί, δεν έχει καμία σχέση με το 2019. Παρά τις αλλεπάλληλες κρίσεις που περάσατε, νομίζω ότι η κατάσταση σήμερα είναι πολύ καλύτερη».
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι βρίσκεται στη Λέσβο «διότι, ωραία τα λόγια, αλλά τα ακριτικά μέρη όπως αυτό το νησί και αυτή η Περιφέρεια χρειάζονται όχι ωραία λόγια, αλλά συγκεκριμένα έργα. Και έχω έρθει στο νησί πρώτα από όλα για να επισκεφθώ τα ενεργά εργοτάξια που υπάρχουν».
Αναφέρθηκε ειδικότερα στο λιμάνι στο Σίγρι, το οποίο παραδόθηκε πριν από μερικές ημέρες σε λειτουργία και τόνισε ότι θέλει να ακούσει τα προβλήματα από τους τοπικούς φορείς.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ένα νούμερο: «Τα τελευταία τρία χρόνια υλοποιούμε στο νησί έργα ύψους 170 εκατομμυρίων ευρώ. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα νούμερο που δείχνει ότι η κεντρική πολιτεία δεν ξεχνά τη νησιωτική Ελλάδα. Είμαστε μία Κυβέρνηση και είμαστε ένα Υπουργείο το οποίο δίνει πάρα πολύ μεγάλη έμφαση στην περιφερειακή ανάπτυξη. Τα έργα υποδομής πρέπει να γίνονται και πρέπει να λειτουργούν προς όφελος του κοινωνικού συνόλου».
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης απαντώντας στις παρατηρήσεις των τοπικών φορέων, ο κ. Καραμανλής σχολίασε ότι ορισμένες φορές το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γίνεται δυσάρεστο, γιατί δεν εγκρίνει έργα χωρίς σοβαρή μελέτη. Τόνισε όμως ότι από τη θέση την οποία υπηρετεί πρέπει να σέβεται το δημόσιο χρήμα και αυτό κάνει.
Υπενθύμισε ότι το λιμάνι στο Σίγρι είχε ξεκινήσει να κατασκευάζεται το 2014 και τα τελευταία τρία χρόνια επιταχύνθηκαν οι εργασίες, ώστε να παραδοθεί, παρά τα γνωστά προβλήματα των δύο προηγούμενων ετών. Σημείωσε δε, ότι το λιμάνι συνδέεται πλέον με την Καλλονή με σύγχρονο οδικό άξονα, ο οποίος θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2022.
Ο κ. Καραμανλής εξάλλου επισήμανε πως όταν ανακοινώνει κάτι, θέλει πάντα να έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και σαφές χρονοδιάγραμμα, γιατί δεν θέλει να λέει απλώς ωραία “θα”.
Όσον αφορά στο φράγμα Τσικνιά, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι η διαχείριση των υδάτινων πόρων στη νησιωτική Ελλάδα είναι ένα ζήτημα, το οποίο η χώρα θα αντιμετωπίσει πάρα πολύ έντονα στο μέλλον. Ανέφερε ότι πρόκειται για την κατασκευή ταμιευτήρα και έργων υδροληψίας και μεταφοράς, ύψους 104 εκατομμυρίων ευρώ. Σημείωσε επίσης ότι το έργο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, ως εκ τούτου έχει σφιχτό χρονοδιάγραμμα. Ειδικότερα θα ξεκινήσει το 2023 και θα είναι έτοιμο σε τρία χρόνια.
Μετά τη σύσκεψη ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για μία πολύ εποικοδομητική συζήτηση για τα προβλήματα και τις προοπτικές του νησιού. Σε δηλώσεις που έκανε τόσο μετά από τη σύσκεψη, όσο και κατά την επίσκεψη του στα εργοτάξια ανέφερε:
«Έργα που είχαν ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια, έργα τα οποία πέρασαν στην κυριολεξία από 40 κύματα, τελικά ολοκληρώνονται. Το λιμάνι στο Σίγρι, ένα έργο που ξεκίνησε και πάλι από την Κυβέρνηση της ΝΔ – είχε δημοπρατηθεί το 2014 ολοκληρώνεται και πάλι με Κυβέρνηση της ΝΔ. Θα ολοκληρωθεί (και αυτή είναι και η δέσμευση της Κυβέρνησης) μέχρι το τέλος του 2022 και ο οδικός άξονας Καλλονή – Σίγρι. Και αυτό ένα σημαντικό έργο που είχε δημοπρατηθεί το 2014».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στις δηλώσεις του στο φράγμα στον Τσικνιά, ένα έργο διαχείρισης υδάτινων πόρων, ένα έργο νέας γενιάς, που θα δώσει λύση στο πρόβλημα του νερού, όπως τόνισε.
«Το ζήτημα που άκουσα από όλους τους φορείς ήταν το ζήτημα της νότιας παράκαμψης. Θα το δούμε και αυτό με μεγάλη προσοχή. Δεσμεύτηκα ότι το έργο αυτό δε θα σπάσει και ότι, όταν τελειώσουν τα ζητήματα που πρέπει να λύσουμε με τα ρυμοτομικά, το Υπουργείο και η Κυβέρνηση θα κάτσει και θα βρει λύση και σε αυτό το ζήτημα», ανέφερε επίσης.
«Το λιμάνι του Σιγρίου, ο οδικός άξονας Καλλονή - Σιγρίου, όπως και τα υπόλοιπα έργα που γίνονται στην περιοχή της Λέσβου, είναι έργα τα οποία δίνουν μία πραγματικά πολύ μεγάλη προοπτική ανάπτυξης. Σκεφτείτε ότι πλέον η Λέσβος θα έχει δύο λιμάνια. Θα έχει ένα σύγχρονο αεροδρόμιο. Θα ξεκινήσει - γιατί έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης - και το φράγμα, το οποίο είναι πολύ σημαντικό για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων. Έργα τα οποία έχει ανάγκη αυτό το νησί. Ένα νησί το οποίο έχει περάσει τα τελευταία χρόνια από χίλια κύματα και με το μεταναστευτικό, αλλά και με όλα τα άλλα ζητήματα. Σήμερα, όμως, η πολιτεία κάνει πράξη αυτό που οφείλει. Τα πολύ μεγάλα έργα υποδομής στο νησί πλέον ολοκληρώνονται. Κι αν σε προηγούμενες περιόδους καθυστέρησαν, εγώ μπορώ να σας πω ότι η Νέα Δημοκρατία τα δημοπράτησε και η Νέα Δημοκρατία τα ολοκληρώνει. Κι αυτό μπορεί να δώσει μία ακόμη μεγαλύτερη αναπτυξιακή προοπτική στο νησί. Ένα νησί που πέρασε πολλά, αφήνει τα χειρότερα πίσω του και ατενίζει πλέον το αύριο με πολύ μεγάλη αισιοδοξία», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε:
«Τα έργα που είχε ανάγκη η Λέσβος και τα οποία για χρόνια έμεναν στα χαρτιά πλέον υλοποιούνται και μάλιστα με ταχύτατους ρυθμούς καθώς δύο από αυτά, το λιμάνι στο Σίγρι και ο οδικός άξονας Καλλονή – Σίγρι ολοκληρώνονται το 2022. Η μέριμνά μας είναι οι κάτοικοι να έχουν ασφάλεια και ταχύτητα στις μετακινήσεις τους, όπως επίσης και τα δυτικά του νησιού που βρίσκονται πιο πίσω σε συνδεσιμότητα να αποκτήσουν μία νέα πύλη εισόδου. Η συζήτηση που είχαμε στην Περιφέρεια ήταν εποικοδομητική και είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε όλοι ότι και με το έργο της μεταφοράς του νερού στο νησί, η Λέσβος θα γίνει ένας τόπος, με σύγχρονες υποδομές, έτοιμος να βαδίσει σε μία νέα περίοδο ανάπτυξης και ευημερίας. Έχουμε τη βούληση, το σχέδιο και τη στενή επίβλεψη που απαιτούνται και αποτελούν την εγγύηση για την επίτευξη του στόχου μας».
Τα νέα ευρήματα από το Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στη συνέχεια επισκέφθηκε δύο σημεία στον υπό κατασκευή οδικό άξονα Καλλονής - Σιγρίου, όπου μεταξύ άλλων είδε και το μεγαλύτερο απολιθωμένο δέντρο.
Όπως εξήγησαν στον κ. Καραμανλή οι υπεύθυνοι του έργου, αλλά και ο κ. Νίκος Ζούρος, Καθηγητής Φυσικής Γεωγραφίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και διευθυντής του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Σιγρίου, κατά μήκος του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής του νέα ευρήματα από το περίφημο Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου. Συγκεκριμένα, αναδύεται ένα υποτροπικό δάσος στην περιοχή του Ακρόχειρα, κοντά στο Σίγρι.
Τα εντυπωσιακά ευρήματα ήρθαν στο φως κατά τα τέλη 2020 – αρχές 2021, ενώ από το καλοκαίρι του 2018 έχει αποκαλυφθεί ένας μεγάλος αριθμός απολιθωμένων κορμών από την Άντισσα έως το Σίγρι. Από τα νέα ευρήματα ξεχωρίζει το σπανιότατο εύρημα ενός απολιθωμένου δένδρου διατηρημένου σχεδόν ακέραιου με τα κλαδιά και τις ρίζες του, που όμοιό του δεν είχε ανακαλυφθεί έως σήμερα. Τα ευρήματα αυτά αποτέλεσαν αντικείμενο δημοσιευμάτων, τόσο στον εθνικό, όσο και στον διεθνή τύπο.
Κάποιοι από τους απολιθωμένους κορμούς θα διατηρηθούν κατά μήκος του νέου δρόμου κα θα αναδειχθούν επί τόπου ως εκθέματα, ενώ ορισμένα κομμάτια έχουν μεταφερθεί με ιδιαίτερα προσεκτικές διαδικασίες, στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Σίγρι, όπου έχει διαμορφωθεί ειδική έκθεση για τα ευρήματα αυτά.
Το οδικό έργο αφορά στην κατασκευή και αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης της Καλλονής με το Σίγρι σε συνολικό μήκος 46,7 χλμ, εκ των οποίων τα 25,7 χλμ. αφορούν σε νέα χάραξη και τα 21 χλμ αναβάθμιση του υφιστάμενου τμήματος. Προβλέπεται η διαμόρφωση οκτώ ισόπεδων κόμβων, καθώς και η κατασκευή της γέφυρας Άντισσας.
Αμέσως μετά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισκέφθηκε το λιμάνι του Σιγρίου και ξεναγήθηκε στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας.
Υπενθυμίζεται ότι το λιμάνι του Σιγρίου έχει δοθεί σε εμπορική χρήση από τα μέσα Ιουνίου, ενώ το σύνολο του έργου μαζί με το αλιευτικό καταφύγιο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του Σεπτεμβρίου 2022. Το νέο λιμάνι επίσης θα μπορεί να εξυπηρετεί μελλοντική πιθανή ακτοπλοϊκή σύνδεση του Σιγρίου με τη Ραφήνα.