Άρση Επικινδυνότητας σε σημεία του έργου Κατασκευή-αναβάθμιση οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου Λέσβου

By Νοεμβρίου 02, 2023
Άρση Επικινδυνότητας σε σημεία του έργου Κατασκευή-αναβάθμιση οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου Λέσβου

Ερώτηση του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ Ν. Λέσβου με θέμα την Άρση Επικινδυνότητας σε σημεία του έργου “Κατασκευή-αναβάθμιση οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου Λέσβου” προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα.

Κύριε Υπουργέ,

 

Στη νήσο Λέσβου ολοκληρώνεται με ευθύνη και επίβλεψη της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου σας το έργο “Κατασκευή-αναβάθμιση οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου Λέσβου”.

 

Κατά τη φάση της κατασκευής αναδείχθηκαν τρεις παραλείψεις στην Τεχνική και Ηλεκτρομηχανολογική μελέτη, που δυστυχώς δεν εντοπίστηκαν από τις υπηρεσίες σας κατά την διαδικασία ελέγχου - έγκρισης και παραλαβής των παραπάνω μελετών προς εφαρμογή τους στην κατασκευή του έργου.

Παραλείψεις που επισημάνθηκαν από την Τοπική Αυτοδιοίκηση δημιουργούν μείζονα επικινδυνότητα για την οδική ασφάλεια οχημάτων και επιβατών, σε ένα νεοκατασκευασμένο έργο, κατάσταση που εκθέτει στα μάτια των χρηστών του έργου, τις Υπηρεσίες έγκρισης και το Υπουργείο, συνολικά. Συγκεκριμένα:

 

  • Στην διασταύρωση του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου με την δημοτική οδό Άντισσας-Λαψάρνων δεν προβλέφθηκε κόμβος ή άλλη τεχνική λύση, ώστε να μην εισέρχονται απευθείας στον οδικό άξονα, πόσο μάλλον να τον διασχίζουν οχήματα και γεωργικά μηχανήματα από τη δημοτική οδό Άντισσας- Λαψάρνων και μάλιστα χωρίς ορατότητα!!

Η Δημοτική Κοινότητα Άντισσας με σχετικό έγγραφό της από 20-7-2020 και 27-1-2021 καθώς και φορείς της Άντισσας από το 2013 έθεσαν το θέμα της παραπάνω επικινδυνότητας του συγκεκριμένου σημείου καθώς και του επόμενου αλλά δυστυχώς εκωφευσαν οι υπηρεσίες του Υπουργείου.

Φαίνεται η Αθήνα είναι πολύ μακριά για να φθάνει η φωνή αγωνίας των κατοίκων των παραμεθόριων περιοχών του Ανατολικού Αιγαίου.

  • Στο τμήμα Άντισσας - Σιγρίου του νέου οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου και συγκεκριμένα στο ύψος πριν την Ιερά Μονή Αγίου Ιωάννη και σε απόσταση 200 m περίπου πνέουν θυελλώδεις άνεμοι και δημιουργούν μεγάλο κίνδυνο εκτροπής των οχημάτων στον γκρεμό κατάντι του οδικού άξονα.

Δυστυχώς, η Τεχνική Μελέτη ούτε εδώ μελέτησε την απαιτούμενη κατασκευή ανεμοθώρακα ή τοιχίου προστασίας από τους θυελλώδεις ανέμους, για την άρση αυτής της επικινδυνότητας παρά το αίτημα της Δ.Κ. Άντισσας με το υπ’ αριθμ. 1255/27-1-2021 έγγραφό της.

  • Στον κόμβο της Τ.Κ. Ανεμώτιας του ίδιου οδικού άξονα δεν προέβλεψε η μελέτη Η/Μ εργασιών τον ηλεκτροφωτισμό ενώ το έπραξε στους υπόλοιπους οκτώ (8) οδικούς κόμβους σε όλο το μήκος του οδικού άξονα.

Σημειώνω, όπως αναφέρεται και στην υπ’ αριθμ. 3/2023 ομόφωνη απόφαση του Τοπικού Συμβουλίου της Τοπικής Κοινότητας Ανεμώτιας, ότι τους χειμερινούς μήνες πυκνή ομίχλη σκεπάζει τον παραπάνω κόμβο, αυξάνοντας τον κίνδυνο τροχαίων θανατηφόρων ατυχημάτων σε συνδυασμό με την αύξηση της κίνησης και καθιστά αναγκαίο τον ηλεκτροφωτισμό και αυτού του οδικού κόμβου.

Επειδή, μετά την προσωρινή παραλαβή του έργου ακολουθεί η περίοδος συντήρησής του μέχρι την οριστική παραλαβή από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ουδεμία νέα εργολαβία μπορεί να εγκατασταθεί στο έργο κατά την διάρκεια της Συντήρησης.

Επειδή είναι επιτακτικά αναγκαίες όλες οι παραπάνω τεχνικές παρεμβάσεις προς άρση της επικινδυνότητας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής.

Επειδή κανείς δεν θέλει να θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές και μάλιστα σε νέο οδικό έργο.

Επειδή η προστασία της Ανθρώπινης ζωής είναι υποχρέωση κάθε αρχής και εξουσίας.

 ΕΡΩΤΑΤΑΙ

Εάν ο κ. Υπουργός προτίθεται να προχωρήσει σε υπογραφή Συμπληρωματικής Σύμβασης στα πλαίσια της υφιστάμενης εργολαβίας, διαθέτοντας και τις σχετικές πιστώσεις ώστε ο νέος οδικός άξονας Καλλονής - Σιγρίου να εξασφαλίζει πλήρως την απαιτούμενη οδική ασφάλεια και έτσι να παραδοθεί στους χρήστες του.

Μυτιλήνη, 1-11-2023

Ο Ερωτών Βουλευτής

Λέσβου, Λήμνου, Αγίου Ευστρατίου

 Παναγιώτης Παρασκευαΐδης

Rate this item
(0 votes)