Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία στη Βατούσα!

By Μαϊος 15, 2024
Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία στη Βατούσα!

Έπειτα από στοχευμένες ενέργειες του Δήμου Δυτικής Λέσβου που κορυφώθηκαν το 2021 με σχετική Απόφαση του τότε δημοτικού συμβουλίου, ιδρύεται και επίσημα πια Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία στη Βατούσα. Η ίδρυσή του δημοσιεύτηκε πριν λίγες ημέρες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και τη σχετική Απόφαση υπογράφουν ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας κ. Παπαθανάσης, ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας κ. Πετραλιάς, ο Αναπλ. Υπουργός Εσωτερικών κ. Λιβάνιος και η Υφυπουργός Παιδείας κα Μακρή. 

 

Σύμφωνα με την εξέλιξη αυτή, το «Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία της Δυτικής Λέσβου» στη Βατούσα, θα στεγαστεί σε τρία χαρακτηριστικά κτήρια του χωριού και συγκεκριμένα στην Αποθήκη Λουκίδη, στους ξενώνες της Βατούσας και στο κτήριο του πρώην Δημοτικού Σχολείου Ρέματος, δημιουργώντας σοβαρές προοπτικές για την ανάσχεση της ερημοποίησης των χωριών της Λέσβου.

Γιατί επελέγη η Βατούσα για να διεκδικηθεί εκεί η ίδρυση ενός Κέντρου Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον;

Όπως εξηγεί ο επί σειρά ετών Πρόεδρος της κοινότητας Βατούσας Άβελ Σπανέλλης που συνεργάστηκε με τη δημοτική αρχή, το Δήμαρχο Δυτικής Λέσβου Ταξιάρχη Βέρρο και τον τότε Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Απόστολο Βαρελτζή για την προοπτική αυτή, οι λόγοι ήταν οι εξής: Η διαθεσιμότητα εξαιρετικών κτηρίων που έχουν συντηρηθεί αλλά δεν έχουν εδώ και χρόνια χρήση, σε συνδυασμό με την τάση να μειώνονται δραματικά οι μαθητές τόσο στην Βατούσα, όσο και σε άλλα γειτονικά χωριά. «Το μεγαλύτερο πρόβλημα των χωριών μας είναι ότι αυτά ερημώνουν», εξηγεί χαρακτηριστικά ο κ. Σπανέλλης μιλώντας για το πώς ξεκίνησε η προσπάθεια δημιουργίας ουσιαστικά ενός νέου σχολείου στη Βατούσα.

Τι είναι όμως το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία, ποιοι θα φοιτούν και πως θα λειτουργήσει;

Τα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία γενικά αποτελούν ένα δίκτυο αποκεντρωμένων αειφόρων δημόσιων εκπαιδευτικών δομών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με αντικείμενο την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την υποστήριξή της σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Απώτερος στόχος της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης είναι η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και η ευαισθητοποίηση των μαθητών ώστε να αντιλαμβάνονται το περιβάλλον ολιστικά αλλά και να το προσεγγίζουν διεπιστημονικά. Μέσω της δράσης των ΚΕΠΕΑ, αναπτύσσονται, προωθούνται και υλοποιούνται πρότυπες μέθοδοι εκπαίδευσης με γνώμονα τη διαφύλαξη του Περιβάλλοντος και την Αειφόρο Ανάπτυξη.

Το Κέντρο Εκπαίδευσης της Βατούσας τώρα προβλέπεται να στελεχωθεί με κατ΄ ελάχιστο πέντε εκπαιδευτικούς (τρεις Καθηγητές και δύο Δασκάλους) και στις εγκαταστάσεις που έχει ήδη παραχωρήσει ο Δήμος Δυτικής Λέσβου (πρώην δημοτικό σχολεία Ρέματος, Αποθήκη Λουκίδη και Ξενώνες) για τη λειτουργία του Κέντρου, θα πραγματοποιούνται όλο το χρόνο περιβαλλοντικά προγράμματα. Μονοήμερα για μαθητές της Λέσβου και τετραήμερα για μαθητές από όλη την Ελλάδα, με δυνατότητα φιλοξενίας τους στους ήδη υπάρχοντες ξενώνες.

Ταξιάρχης Βέρρος: «Να κρατήσουμε τα χωριά μας ζωντανά»

«Σε κάθε επίσκεψη Υπουργών, βουλευτών και ειδικά στις μέρες μας Υποψηφίων Ευρωβουλευτών διαχρονικά λέω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημά μας εδώ στη Λέσβο, είναι ο πληθυσμός μας που βαίνει συνεχώς μειούμενος. Αυτό που λέμε από το 2019 στον προγραμματικό μας λόγο και σε αυτό που στοχεύουν οι παρεμβάσεις τόσο σε επίπεδο υποδομών όσο και σε επίπεδο γενικότερων δράσεων, είναι πως θέλουμε να κρατήσουμε τα χωριά μας ζωντανά. Το παράδειγμα της Βατούσας με τη σημερινή θετική εξέλιξη σχετικά με την ίδρυση Κέντρου Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον στο χωριό, είναι νομίζω απολύτως αντιπροσωπευτικό. Και για αυτήν την εξέλιξη θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσοι συνέβαλαν με τον τρόπο τους από τη δημοτική αρχή, τον Πρόεδρο της Βατούσας κ. Σπανέλλη και κυρίως τον Βουλευτή Λέσβου Χαράλαμπο Αθανασίου που ήταν εξαρχής αρωγός στην προσπάθεια και καθοριστικός με την παρέμβασή του όταν έπρεπε για να φτάσουμε στη σημερινή ίδρυση».

Rate this item
(0 votes)