Λέσβος : Σχετικά με τα προβλήματα που ανέκυψαν όσον αφορά στη μετακίνηση των μαθητών της Α/θμιας & Β/Θμιας Εκπαίδευσης, ο Δήμος Λήμνου

By Σεπτεμβρίου 19, 2024
Λέσβος : Σχετικά με τα προβλήματα που ανέκυψαν όσον αφορά στη μετακίνηση των μαθητών της Α/θμιας & Β/Θμιας Εκπαίδευσης, ο Δήμος Λήμνου

Σε όλη τη χώρα όπως και στη Λέσβο, σύλλογοι γονέων-κηδεμόνων, εκπαιδευτικοί, αυτοδιοικητικοί και συνδικαλιστικοί φορείς προχώρησαν και συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις ώστε να παρθούν πίσω οι βαθιά αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις, που προκλητικά παρουσιάζονται ότι θα φέρουν “καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα”

Η Ε.Γ. του νομαρχιακού τμήματος της ΑΔΕΔΥ ΛΕΣΒΟΥ, συναντήθηκε την Τετάρτη 18/09/2024 με την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου για το σοβαρότατο ζήτημα των συγχωνεύσεων σχολικών τμημάτων.

Τέθηκαν από πλευράς του Ν.Τ. οι σοβαροί προβληματισμοί για την επιμονή της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης να προχωρήσει τόσο στη Λέσβο όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα σε συγχωνεύσεις, επικαλούμενο ένα νομικό πλαίσιο που ούτως η άλλως δεν είναι νέο, του οποίου όμως η εφαρμογή και μάλιστα στην πιο αυστηρή μορφή του, δημιουργεί αναταραχή τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα όσο και στην ίδια την κοινωνία. Από την άλλη το ίδιο νομικό πλαίσιο, όταν μπαίνουν ζητήματα προδιαγραφών των σχολικών χώρων και οι ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες, με “μαγικό τρόπο”, φαίνεται να αγνοείται από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ και να γίνεται στην κυριολεξία “λάστιχο” στην ερμηνεία των υποχρεώσεων της πολιτείας.

Σε αυτό το πλαίσιο, συζητήθηκαν συναφή ζητήματα των υπαρχουσών εκπαιδευτικών υποδομών και την ανάγκη επιτέλους να δοθεί προτεραιότητα στο να έχουμε σχολικά κτήρια αντάξια των αναγκών των παιδιών μας, τα οποία είναι η μόνη πραγματική επένδυση για το μέλλον. Ζητήθηκε να τεθούν ξανά προς το Υπουργείο όλα τα δεδομένα και παράμετροι, υποδομών και παιδαγωγικών αναγκών, ώστε να ανακληθούν οι εντολές για τις συγχωνεύσεις τμημάτων, για την μη έγκριση ολιγομελών ειδικοτήτων της Τεχνικής Εκπαίδευσης και την μετακίνηση μαθητών κατευθύνσεων των Γενικών Λυκείων σε άλλες σχολικές μονάδες σαν να αποτελούν έπιπλα.

Σε όλη τη χώρα όπως και στη Λέσβο, σύλλογοι γονέων-κηδεμόνων, εκπαιδευτικοί, αυτοδιοικητικοί και συνδικαλιστικοί φορείς προχώρησαν και συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις ώστε να παρθούν πίσω οι βαθιά αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις, που προκλητικά παρουσιάζονται ότι θα φέρουν “καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα” με το στοίβαγμα μαθητών ή την απομάκρυνση από το σχολείο τους και το οικείο τους παιδαγωγικό περιβάλλον. Η στατιστική λογική αριθμών και “κέρδους” σε εκπαιδευτικό προσωπικό και ώρες, τονίζουμε ότι δεν έχει καμία επαφή με την εκπαιδευτική πραγματικότητα και τις μαθησιακές ανάγκες και δικαιώματα των μαθητών μας, τα οποία βάναυσα πλήττονται παράλληλα με τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Εκφράστηκε η έντονη ανησυχία μας για τα έλλειμμα στη στελέχωση των σχολείων με εκπαιδευτικούς. Ειδικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση παραμένουν πολλά κενά στην Ειδική Αγωγή, όπου λείπουν πολλές παράλληλες στηρίξεις, ενώ τα περισσότερα Τμήματα Ένταξης, ακόμα και στα μεγαλύτερα σχολεία, παραμένουν χωρίς εκπαιδευτικό. Επίσης εκφράστηκε η αντίθεσή μας στην τακτική να ανατίθεται η διδασκαλία μαθημάτων ειδικοτήτων σε δασκάλους, προκειμένου να "εξοικονομηθεί" προσωπικό.

Το Ν.Τ. Λέσβου της ΑΔΕΔΥ στέκεται στο πλευρό των μαθητών, εκπαιδευτικών, των συλλόγων γονέων-κηδεμόνων, που αυτή τη στιγμή αγωνίζονται ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα κυβέρνησης και υπουργείου Παιδείας και στις διεκδικήσεις για:

● Να παρθούν πίσω οι συγχωνεύσεις – συμπτύξεις τμημάτων. Να αποσυρθούν οι εγκύκλιοι Κατσαρού.

● Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

● 15 μαθητές/τριες το ανώτερο ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Α – Β Δημοτικού. 2η Νηπιαγωγός σε όσα λειτουργούν με περισσότερους. 20 μαθητές/τριες το ανώτερο σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις

● 20 μαθητές/τριες ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια.

● Να εγκριθούν όλα τα τμήματα έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν.

● Ένα τμήμα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και 2ο σε μεγαλύτερα σχολεία, Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των σχολείων για κατατμήσεις, με παιδαγωγικά κριτήρια.

● Εφαρμογή των νόμων που προστατεύουν τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και επικαιροποίησή τους.

● Έγκριση ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ χωρίς την μετακίνηση μαθητών/τριών σε όμορα σχολεία.

● Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών.

● Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία χωρίς «κόφτες», «μαγειρέματα» και περικοπές.

● Να δηλώνονται όλα τα κενά όλων των ειδικοτήτων από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και να καλύπτονται όλα στην Α’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριών.

● Να καλυφθούν όλα τα κενά στην παράλληλη στήριξη με βάση τις ανάγκες χωρίς κανένα «κόφτη».

Rate this item
(0 votes)

newsroom