AegeanReport - Με αγάπη για το Βόρειο Αιγαίο! Ειδήσεις, παράδοση, πολιτική, καλλιτεχνικά, πολιτισμός.
Σχόλιο ΑΡ : Σε όλο και πιο "θολά νερά", παρά τις τυμπανοκρουσίες οδεύει ο τουρισμός της Λέσβου;
Γράφει ο Νίκος Μαναβής
Προβληματισμό προκαλεί η μείωση της επιβατικής κίνησης στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη. Πρόκειται για την κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του Βορείου Αιγαίου που εξυπηρετεί το μεγαλύτερο μέρος της μεταφοράς επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων από λεκανοπέδιο της Αττικής προς τα δύο μεγαλύτερα νησιά του Βορείου Αιγαίου τη Λέσβο και την Χίο. Δηλαδή πρόκειται για μια γραμμή που έχει πολύ κρίσιμο ρόλο στην οικονομική ζωή των δύο νησιών. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η ΕΛΣΤΑΤ στην γραμμή το 2022 είχαν διακινηθεί 570.071 επιβάτες, ενώ ο αριθμός τους μειώθηκε το 2023 σε 510.345. Σε ποσοστά η μείωση ανήλθε στο 10,5%
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν πως το τρίτο τρίμηνο του 2023 στην γραμμή διακινήθηκαν 263.672 επιβάτες όταν την ίδια περίοδο του 2022 είχαν διακινηθεί 338.972 επιβάτες. Δηλαδή την κρίσιμη περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου του 2023, αντί να αυξηθεί η επιβατική κίνηση στην γραμμή μειώθηκε κατά 75.300 επιβάτες. Με συνέπεια η μικρή αύξηση που καταγράφηκε το πρώτο και το τέταρτο τρίμηνο του 2023 να μην μπορέσει να αλλάξει την συνολικότερη πτωτική πορεία της επιβατικής κίνησης.
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ στην ουσία δηλώνουν, ορθότερα φωνάζουν, πως η σημαντικότερη ακτοπλοϊκή γραμμή του Βορείου Αιγαίου υποβαθμίζεται αντί να αναβαθμίζεται. Οι χαμηλές ταχύτητες των πλοίων που είναι δρομολογημένα στην γραμμή, κάνουν το ταξίδι πολύωρο. Το 2024 το ταξίδι με το πλοίο στην γραμμή αυτή είναι πολύ μεγαλύτερης διάρκειας από ότι ήταν την δεκαετία του 2000. Η γραμμή χρειάζεται νέα σύγχρονα και ταχύτερα πλοία. Εξαιρετικά κρίσιμο ζήτημα είναι η πόλη της Χίου να αποκτήσει ένα νέο λιμάνι, στοιχείο απαραίτητο τόσο για την δρομολόγηση σύγχρονων πλοίων όσο και για την μείωση του χρόνου παραμονής του πλοίου στο λιμάνι του νησιού.
Το παρόν αποτελλει αναδημοσίευση απο stonisi.gr